Horse&Business 1/2022
– Wszystko rozpoczyna się od pomysłu i jest weryfikowa - ne pod kątem możliwości jego realizacji w danej lokalizacji, a także powstają pomysły optymalizacji podczas realizacji. Po otrzymaniu projektu powstaje harmonogram prac oraz dzielone są zadania na zespoły, które ze sobą współpracują – mówi Tomasz Strojwąs, który jest odpowiedzialny za ko - ordynację wszystkich elementów technicznych związanych z infrastrukturą CAVALIADY. Zakres prac jest bardzo duży, trzeba też znaleźć wykonawców poszczególnych prac, a na - stępnie koordynować ich działania na miejscu. Zespół od - powiedzialny jest za całościową logistykę, montaż oraz de - montaż. Główne punkty wchodzące w zakres prac to budowa parkuru (zabezpieczenie posadzki, obelkowanie, obando - wanie, nawiezienie piasku, wielokrotne ubijanie, równanie i podlewanie piasku, obandowanie parkuru dookoła, zrobie - nie wejść i wjazdów technicznych), rozprężalni, boksów, na - miotów, zabezpieczenie terenu, przygotowanie i rozprowa - dzenie przyłączy wody oraz elektryki, zabudowa takich stref jak pomieszczenia techniczne, miejsce dla sędziów, stoiska handlowe w strefie targowej oraz w niektórych lokalizacjach budowa trybun, ponadto wyposażenie pomieszczeń w me - ble, a także branding całej przestrzeni wydarzenia. W reali - zację jednego wydarzenia zaangażowane jest ponad 150 osób odpowiedzialnych za powyższe zadania. Prace rozpoczynają się o północy w niedzielę i kończą w godzinach porannych w czwartek – realizacja trwa ok. 80 godzin. Z kolei demontaż trwa 54 godziny. Pod ścisłą ochroną CAVALIADA należy do imprez masowych, w których główną cechą jest duża liczba ludzi, w związku z tym niezbędne jest wdrożenie odpowiednich środków ochrony – zadbanie o po - rządek, kulturę, bezpieczeństwo i odpowiednią dyscyplinę na konkretnym terenie. Za koordynację tego typu zadań odpo - wiada Piotr Olejniczak, zastępca kierownika Wydziału Zabez - pieczenia i Utrzymania Terenu MTP, który przy organizacji CAVALIADY pracuje od jej pierwszej edycji. Jednak nie jest to jedyny jego obowiązek. – Moja praca zaczyna się już na kilka miesięcy przed wy - darzeniem. W pierwszym etapie jestem odpowiedzialny za wy - najem parkingów od różnych podmiotów. Ustawione zostaną tam np. koniowozy, pojazdy wystawców, klientów VIP i innych zwiedzających. Przykładowo w Warszawie musimy zmienić lo - kalizację pętli autobusowej i jednocześnie organizację ruchu, we współpracy z odpowiednimi jednostkami, w celu udostęp - nienia terenów pod parkingi. Na ok. 30 dni przed imprezą zgła - szam też do odpowiedniego urzędu miasta CAVALIADĘ jako imprezę masową – informuje Piotr Olejniczak. Podczas trwania imprezy niezbędna jest współpraca m.in. z policją, urzędem miasta, strażą pożarną i służbą zdrowia (na miejscu dostępne są dwie karetki pogotowia). – WWarszawie obok COS Torwar zlokalizowany jest Stadion Miejski Legii Warszawa. W związku z tym podczas ewentual - nych meczów bardzo ściśle współpracujemy z policją, która dodatkowo zabezpiecza teren wokół zawodów – dodaje. Piotr Olejniczak koordynuje też pracę ekip sprzątających. Codziennie o porządek dba ok. 20 osób, które tuż po zakoń - czeniu konkursów (ok. 23.00) aż do ich rozpoczęcia następ - nego dnia (7.30) porządkują cały obiekt. Niezbędna jest też współpraca z firmami, które dostarczają duże pojemniki na odpady komunalne oraz budowlane w czasie demontażu, oraz ze specjalistycznymi firmami, które wywożą obornik z kontenerów (zawodnicy sami oczyszczają swoje boksy). – Dodatkowym moim zajęciem jest zabezpieczenie technicz - ne odpowiednich stref poprzez ich wygrodzenie. Ażurowe płotki i inne niezbędne elementy, w zależności od lokalizacji, przywożą 1-3 samochody ciężarowe. Z kolei po zakończeniu zawodów odpowiadam za zrekultywowanie trawników, na których zwykle zlokalizowane są parkingi. Zadanie to zlecam firmie zewnętrznej – mówi Piotr Olejniczak i jednocześnie podkreśla, że musi być też przygotowany na nagłe „niespo - dzianki”, szczególnie te związane z pogodą. – Kilka lat temu nad Lublinem w dniu zawodów szalała potężna śnieżyca. W związku z pracami związanymi z posypywaniem tras solą, oczyszczaniem dachów ze śniegu itp. rozpoczęcie imprezy zo - stało opóźnione o godzinę – dodaje. Światło, dźwięk i błysk fleszy Faktem jest, że gwarantem udanej imprezy jest jej odpowied - nia oprawa, czyli oświetlenie, nagłośnienie czy efekty specjal - ne. Wie o tym AdamWolniewicz, specjalista ds. serwisu tech - nicznego MTP, który przygotowania do CAVALIADY zaczyna, jak większość współpracujących przy tym zadaniu osób, od opracowania planów techniczno-lokalizacyjnych wydarzenia i listy niezbędnego sprzętu AV. Na tej podstawie zostaje przy - gotowany zewnętrzny konkurs, a jego zwycięzca odpowiada podczas CAVALIADY za oprawę świetlną podczas przerw CAVALIADA w liczbach* • 33 zorganizowanych edycji • 800 osób pracujących przy każdym wydarzeniu • 500 wolontariuszy pracujących w sezonie CAVALIADY Tour • 80 tys. osób zasiadających na trybunach w sezonie CAVALIADY Tour • 40 tys. widzów on-line w sezonie CAVALIADY Tour • 300 wystawców w sezonie CAVALIADY Tour • 15 samochodów ciężarowych z elementami do mon- tażu pomieszczeń i ich wyposażeniem przy każdym wydarzeniu • 1700 koni w sezonie CAVALIADY Tour • 10 ton słomy i siana dla koni w jednej lokalizacji ze- wnętrznej (np. Sopocie czy Warszawie) • 10-15 ton trocin dla koni w jednej lokalizacji zewnętrznej • 6 tys. ton profesjonalnego podłoża jeździeckiego na cały tour * Powyższe wartości podawane są w przybliżeniu 11 1/2022 H & B T E M A T W Y D A N I A
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz