Horse&Business 1/2022

nie, uruchamiamy prawą półkulę mózgu. I tak oto przekaz staje się niezwykle skuteczny. Tak właśnie powstają największe hollywoodzkie hity filmowe, najpopularniejsze powieści, topowe seriale czy też oferty takich marek jak Coca Cola czy Nike. Warto pamiętać, że najlepsze historie pochodzą zawsze od samych klientów, dlatego warto ich słuchać i bazować na ich doświadczeniach. RTM to wielka siła Tajemniczy skrót RTM to nic innego jak Real Time Mar - keting, czyli wykorzystywanie bieżących wydarzeń do tego, by o czymś opowiedzieć lub coś zareklamować. Dlaczego to takie ważne? Bo jeśli ludzie żyją jakimś wydarzeniem, coś przyciąga ich uwagę, to chętniej pochylają się nad treścia - mi, które o tym mówią. Najciekawsze jest to, że większość ciekawostek ze świata można przełożyć na niemal każdą branżę, jeśli tylko ma się przy tym odpowiedni dystans. Oczywiście, warto się trzymać tematów, które są neutralne wizerunkowo dla danego profilu. Polityka i tematy świato - poglądowe lepiej ominąć, ale już zabawnymi lub poucza - jącymi ciekawostkami ze świata można profil w social me - diach wzbogacić. Humor i dystans są potrzebne Warto wrócić do zadanego na samym początku artykułu pytania: czego od danego profilu w mediach społeczno - ściowych oczekują jego odbiorcy? Odpowiedź zazwyczaj jest taka sama: oczekują chwili wytchnienia i odpoczyn - ku, relaksu połączonego z możliwością dowiedzenia się, co słychać u znajomych i rodziny. Oczekują, że Internet da im możliwość nauczenia się czegoś, pozwoli zabłysnąć ciekawostką w gronie najbliższych lub sprzeda kilka cieka - wych sposobów na prostsze i łatwiejsze życie w wielu dzie - dzinach. Przede wszystkim oczekują jednak maksymalnie prostej formy tych komunikatów. Bo prosta forma pozwala się zrelaksować i realnie odpocząć. Warto tu wspomnieć, że użytkownicy mediów społecznościowych poświęcają im średnio dwie godziny dziennie. Jest zatem sporo czasu na to, by zaskarbić sobie ich uwagę. Można to zrobić humorem, dystansem lub ciekawym podejściem do ludzi i świata. Pokazywać przy tym przy - stępne sposoby na naukę, dzielić się przydatnymi wska - zówkami. Tworzyć treści, które choć na chwilę wywołają uśmiech po drugiej stronie ekranu. Bo do takich treści chce się wracać i chce się je polecać. Zgodnie z wartościami Użytkownicy mediów społecznościowych decydują się na obserwowanie konkretnych profili również dlatego, że po - dzielają przekazywane na nich wartości. Potrzebne jest za - tem podkreślanie tych wartości i budowanie dzięki temu więzi między profilem (za którym przecież stoją konkretny człowiek lub firma) a jego odbiorcą. Bardzo często taka re - lacja potrafi się zmienić i odbiorca staje się klientem. I to takim klientem, który będzie trwać przy firmie przez długi czas. Sylwia Piskulska Pictorial Depositphotos/masha_tace H & B M A R K E T I N G 57 1/2022

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz