Horse&Business Magazine 1/2023

Menedżer musi ponadto znać i przestrze - gać wszelkich przepisów związanych z pracownikami oraz utrzymywaniem bezpieczeństwa pracy. W związku z tym zobowiązany jest do za - rządzania personelem, w tym planowania pracy, listy płac i planowania urlopów. Organizacja pracy Dobrze wiemy, że praca w staj - ni nie zamyka się w okreś- lonych godzinach, tak jak go - dziny otwarcia sklepu, tylko jest pracą 24 godziny na dobę. Zatem dobry menedżer będzie musiał wy - kazać się doskonałymi umiejętnościami organizacji czasu pracy. Trzeba pamiętać, że każdy potrzebuje czasu wolnego od pracy, urlopu itd. Dlatego trzeba znaleźć rozwiązania na te okoliczności, tak by zapewnić ciągłość prawidłowej opieki na końmi. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele narzędzi wspo - magających organizację czasu pracy nie tylko persone - lu, ale również pozwalających na dobre planowanie prac w ośrodku. Dobra komunikacja może pomóc uniknąć błędów, fru - stracji i potencjalnie niebezpiecznych sytuacji. Menedżer stajni jest najczęściej osobą, która na co dzień wchodzi w interakcje z ludźmi w stajni, dlatego musi umiejętnie się komunikować. To oznacza, że z jed - nej strony powinien umieć mówić do ludzi tak, żeby go słuchali, a z drugiej powinien potrafić słuchać i współpra - cować z innymi. Nie raz w stajni zdarzą się konflik - ty lub nieprzyjemne sytuacje, które mogą być spowodowane różny - mi czynnikami. Problemy ta - kie mogą wyniknąć z relacji menedżer – pracownik czy menedżer – klient. Stąd niezmiernie istotna jest umiejętność radzenia sobie ze wszelkimi kon - fliktami lub problemami, jakie powstają. Komunikując się ze współpracownikami, bar - dzo pomocne jest utrzy - mywanie pozytywnego na - stawienia. Menedżerowie są postrzegani jako liderzy. Jeśli mają negatywne nastawienie, najprawdopo - dobniej przeniesie się to na innych pracowni - ków. Jeśli pojawi się problem między dwoma współpra - cownikami, menedżer stajni powinien zachować spokój, wysłuchać obu stron i współpracować z każdym pracow - nikiem, tak aby znaleźć rozwiązanie akceptowalne dla wszystkich stron. Wydaje się, że umiejętność właściwej komunikacji jest największym wyzwaniem w obecnych czasach. Kluczem do sukcesu jest stworzenie zespołu ludzi, który zapewni płyn - ne działanie stajni. Relacje z klientami Trzeba pamiętać, że częste zmiany personalne są kłopotli - we nie tylko dla właścicieli stajni – ciągła zmiana codzien - nych opiekunów koni jest emocjonalnie stresująca również Fot. AdobeStock/One 76 1/2023 H & B M A R K E T I N G

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz