Horse&Business Magazine 1/2023

dla koni, które zwykle spędzają więcej czasu ze swoimi opiekunami niż z jeźdźcami. Do zadań menedżera należy także budowanie pozytyw - nych relacji z klientami korzystającymi z usług w stajni. Jest to niezwykle ważne, bo przyjazna atmosfera jest pod - stawą każdej odnoszącej sukcesy stadniny koni. Najlepszym momentem do ustalenia charakteru dzia - łalności stajni jest pierwsze spotkanie z klientem – i to bez względu na to, czy jest to osoba ucząca się jeździć na ko - niach należących do stajni, czy właściciel konia, który bę - dzie stacjonował w stajni. Menedżer stajni powinien przekazać wszystkie infor - macje mające wpływ na sprawne działanie stajni, takie jak godziny otwarcia stajni i możliwość korzystania z infra - struktury. Powinien też pokazać wszystkie pomieszczenia, z których może korzystać klient, i określić, w jakim stop - niu są do jego dyspozycji. Z drugiej strony powinien odpo - wiedzieć na wszelkie pytania lub wątpliwości, które mogą mieć klienci. Jest to najlepszy sposób, aby upewnić się, że wszyscy są po tej samej stronie, i uniknąć potencjalnego konfliktu w dalszej współpracy. Właściwa organizacja Dobry menedżer stajni powinien również nieustannie poszukiwać nowych i ulepszonych sposobów organizacji i usprawnienia działań. Poszukiwania należy zacząć od uporządkowania systemu działania stajni. Do tego będzie potrzebne utrzymanie porządku, który ma większy wpływ na płynność procesów niż by się wydawało. Dobrze jest opracować system organizacji rzeczy w pomieszczeniach magazynowych, paszowych i siodlar - niach. Nieuporządkowana stajnia może łatwo wytworzyć bałagan w sposobie myślenia. Przeglądanie bałaganu, sprzętu lub zapasów może być zarówno frustrujące, jak i czasochłonne. Upewnienie się, że wszystko jest w po - rządku, pomoże nadzorować rzeczy wokół stajni i spra - wi, że będzie to przyjemniejsze i prostsze dla osób z niej korzystających. Myślenie z wyprzedzeniem o wszystkim, co jest po - trzebne w stajni, i identyfikacja miejsca na to oznacza mniej bałaganu, który stanowi zagrożenie dla bezpieczeń - stwa. Jeżeli nie trzeba będzie „polować” na te przedmioty, to zaoszczędzi się dużo czasu. Bycie menedżerem stajni to niełatwa praca, wymagają - ca wielu poświęceń, ale dobrze wykonywana może dawać dużo satysfakcji. Kluczem do sukcesu jest posiadanie jed - nej z najważniejszych w obecnych czasach umiejętności, czyli solidnego zrozumienia osobistej i zawodowej etyki biznesowej oraz odpowiedzialności. Tego życzę wszystkim menedżerom. aa Dobrze wiemy, że praca w stajni nie zamyka się w określonych godzinach, tak jak godziny otwarcia sklepu, tylko jest pracą 24 godziny na dobę. Zatem dobry menedżer będzie musiał wykazać się doskonałymi umiejętnościami organizacji czasu pracy. Fot. AdobeStock/Alexander Limbach H & B M A R K E T I N G 77 1/2023

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz