Na profesjonalnych platformach użytkownicy szukający odpowiedniego ogiera mogą ustawić filtry, takie jak rasa, dyscyplina, rodowód, cena stanówki czy lokalizacja i promień od niej. Należy zadbać, by ogłoszenie stanówki zawierało te informacje. Pozwoli to uniknąć ewentualnych nieporozumień. Również w przypadku reklamy reproduktora profesjonalne zdjęcia są kluczowe. Potencjalni nabywcy zawsze chcą zobaczyć zdjęcia i filmy, aby przekonać się, że jest to odpowiedni ogier dla danej klaczy. Interesujące są często zdjęcia i filmy potomstwa. Podanie właściwej ceny Jedną z najważniejszych kwestii przy zakupie lub sprzedaży konia jest jego cena. Cena sprzedaży konia zależy od pewnych czynników, takich jak rasa i rodowód, wzrost i wiek konia, poziom wyszkolenia i sukcesy w zawodach oraz stan zdrowia konia. Przedział cenowy na platformach ogłoszeniowych od kwoty 500 euro (często nazywanej po prostu „ceną rzeźną”) do nawet kilku milionów euro nie jest obecnie niczym niezwykłym. Decydującymi czynnikami wpływającymi na cenę konia są jego rodowód i wyszkolenie. Młody, surowy koń będzie zazwyczaj tańszy niż dobrze wyszkolony koń, który od razu może kontynuować starty w zawodach. Nie ma jednak ogólnej zasady ustalania ceny. Prawidłowe odpowiadanie na zapytania Pierwszy kontakt z klientem podczas sprzedaży konia jest niezwykle ważny. To właśnie wtedy decyduje się, czy uda się przekonać potencjalnego nabywcę do konia. Ogólne wrażenie jest często decydujące dla potencjalnego nabywcy przy podejmowaniu decyzji. Warto pamiętać, że nie da się drugi raz zrobić dobrego pierwszego wrażenia. Większość zainteresowanych stron po raz pierwszy kontaktuje się ze sprzedającymi telefonicznie lub e-mailowo. Wskazane jest zatem podanie numeru telefonu, pod którym potencjalni nabywcy mogą skontaktować się w dowolnym momencie. Często podczas pierwszej rozmowy potencjalni kupujący proszą o więcej szczegółów na temat konia, np. o więcej zdjęć lub filmów czy wykaz sukcesów konia. W zależności od liczby ogłoszeń sprzedający może otrzymywać wiele zapytań w krótkim czasie. Zawsze należy być szczerym. Otwarta rozmowa z klientem jest niezwykle ważna, aby zapobiec późniejszym nieporozumieniom czy problemom. Buduje to również większe zaufanie między sprzedającym a potencjalnym kupującym, co z kolei ma pozytywny wpływ na cały przebieg transakcji. Szczerość to najprostszy sposób na zapewnienie sobie spokoju ducha. aa H&B MARKETING 1/2024 95 Kod jest ważny do 31.12.2024 REKLAMA
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz