Zazdrość ma dwa oblicza. Z jednej strony stanowi mieszaninę pogardy, wrogości, nietolerancji, donosicielstwa, gniewu i lęku. Tego typu zachowanie – wynikające często z zaniżonej samooceny i koncentrowania się na tym, co osiągnęła inna osoba, zamiast na sobie – może prowadzić do wielu różnorodnych konfliktów. Nieprzyjemne docinki, złośliwe plotki czy agresja słowna mogą zranić, a nawet zniszczyć wartościowe osoby. Z drugiej strony zazdrość może być budująca, motywować do twórczego działania, dodawać energii, wzmocnić i stanowić pomoc w dojściu do obranego celu, który wydawałby się nie do osiągnięcia. Może też być pełna podziwu i prowadzić do refleksji nad swoim samorozwojem, do zastanowienia się, czy warto coś zmienić w swoim życiu i nauczyć się czegoś nowego. W środowisku jeździeckim, tak dynamicznym i pełnym pasji, gdzie na co dzień kontaktujemy się z wieloma osobami, z pewnością każdy spotkał się z tym uczuciem. Niestety, bardzo często z jego negatywną odmianą. Czym jest zazdrość, gdzie są jej źródła i jakie są metody radzenia sobie z tym uczuciem? Odpowiedzi na te pytania warto poszukać w temacie wydania, w artykule pt.: „Zazdrość w jeździectwie – emocja, o której mówi się szeptem”. O zazdrości opowiadają w nim nie tylko psycholodzy, ale też trenerzy i sami zawodnicy. Pomocne w tej kwestii mogą też być materiały przygotowane przez Jagodę Smoleńską, Karolinę Mądry oraz Darię Święcicką. Wszyscy zgodnie twierdzą, że najważniejsze jest świadome podejście do tematu, by ostatecznie przekuć zazdrość, zawiść czy hejt w konstruktywne rozmowy i budowanie trwałych, satysfakcjonujących relacji. Starannie wyselekcjonowane konie sportowe, o dobrym rodowodzie i wyśmienitej kondycji, z pewnością wzbudzą zazdrość (polecam tylko tę pozytywną odmianę) w niejednym członku społeczności jeździeckiej. A takie właśnie można spotkać w Klubie Jeździeckim Barłomino, gdzie szczególny nacisk kładzie się na zrozumienie potrzeb zwierząt i zapewnienie im najlepszych warunków. Ten jeden z najnowocześniejszych ośrodków jeździeckich w Polsce, leżący na niezwykle urokliwej, kaszubskiej ziemi, stanowi idealne miejsce dla osób szukających wytchnienia, komfortu i kontaktu z naturą. To również miejsce dla jeźdźców szukających swojego konia. W JKS Barłomino konie są hodowane, szkolone i przygotowywane do największych wyzwań sportowych. Wśród nich znajduje się gwiazda z okładki, ogier Morrison, który w 2023 r. został czempionem Anglo European Studbook czteroletnich koni ujeżdżeniowych. O tym, jak oszlifować jeździecki diament, opowiadają w wywiadzie wydania Adam Nicpoń oraz Daniela Kuczkowska. Po zawodach w Warszawie oraz Poznaniu CAVALIADA Tour przenosi się do Sopotu, a następnie do Krakowa, gdzie pod koniec lutego 2025 r. odbędzie się wielki finał cyklu. Serdecznie zapraszam do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu, które niezmiennie przyciąga tysiące miłośników sportów jeździeckich. Barbara Krawczyk redaktor naczelna „Horse & Business Magazine” Nr 1(31)/2025 wydanie styczniowe ADRES REDAKCJI „HORSE & BUSINESS MAGAZINE” 60-734 Poznań, ul. Głogowska 14 e-mail: redakcja@horsebusiness.pl www.horsebusiness.pl Nakład: 3200 RPR: 3740 PARTNER STRATEGICZNY WYDAWCA Międzynarodowe Targi Poznańskie tel. +48 61 869 2000 60-734 Poznań, ul. Głogowska 14 NIP: 777-00-00-488 Polskie Wydawnictwo Rolnicze REDAGUJE ZESPÓŁ redaktor naczelna Barbara Krawczyk tel.: +48 539 777 569 e-mail: barbara.krawczyk@grupamtp.pl specjalista ds. PR Ewa Głuszek tel.: +48 539 051 601 e-mail: ewa.gluszek@grupamtp.pl REKLAMA Magdalena Nowaczyk, tel. +48 691 025 378 e-mail: magdalena.nowaczyk@grupamtp.pl Maciej Stroiński, tel.: +48 539 320 012 e-mail: maciej.stroinski@grupamtp.pl Filip Szafarek, tel.: +48 696 450 021 e-mail: filip.szafarek@grupamtp.pl ADIUSTACJA I KOREKTA Barbara Kostrzewska PROJEKT GRAFICZNY DoraDesign Dorota Kalińska-Łuczak SKŁAD Wydawnictwo Inwestor DRUKARNIA „STANDRUK” Lublin Fot. na okładce: Jakub Gzella Stan na dzień 8.01.2025 r. Wszystkie materiały są objęte prawem autorskim. Przedruki i wykorzystanie materiałów wyłącznie za zgodą redakcji. Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania tekstów i zmiany tytułów nadesłanych materiałów. Redakcja nie odpowiada za treść reklam i materiałów promocyjnych. 1/2025 5 H&B OD REDAKTORA
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz