Horse&Business 2/2022

P odstawowe regulacje prawne w zakresie organiza - cji wypoczynku dla dzieci znajdują się w Ustawie z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (dalej jako Ustawa) oraz Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodo - wej z 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i mło - dzieży (dalej jako Rozporządzenie). Warto zacząć od samej definicji wypoczynku. Otóż Ustawa stwierdza ogólnie, że wypoczynek musi być zorga - nizowany dla dzieci i młodzieży w celach rekreacyjnych lub w celu regeneracji sił i może być połączony ze szkoleniem, rozwijaniem zainteresowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych. Aby dana forma organizacji czasu wolnego została uznana za wypoczynek, musi być zorganizowana w czasie ferii letnich i zimowych lub wiosennej i zimowej przerwy świątecznej, w kraju lub zagranicą, i trwać przy - najmniej dwa dni. W praktyce będą to zatem wszelkiego rodzaju kolonie, zimowiska, obozy czy biwaki w okresach, kiedy dzieci nie chodzą do szkoły. Co ważne, wypoczynek według definicji to także zorganizowane formy spędzania czasu z dziećmi, np. w formie półkolonii. Natomiast jed - nodniowe wycieczki nie są wypoczynkiem w rozumieniu Ustawy, w związku z tym nie będą odnosić się do nich opi - sane w niniejszym artykule wymagania. Obowiązki organizatora wypoczynku Organizatorami wypoczynku dla dzieci i młodzieży mogą być: • szkoły i placówki, • przedsiębiorcy wpisani do rejestru organizatorów tu - rystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie po - wiązanych usług turystycznych, Fot. Nadleśnictwo Choczewo Fot. Agata Kornacka Dwudniowy rajd po Kaszubach połączony z odpoczynkiem w spa w historycznych pałacach 73 2/2022 H & B P R AWO

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz