Horse&Business 2/2023

niż godzinę. Pozwoli to wszystkim uczestnikom na ła - twiejsze skupienie się na problemie i większą kreatyw - ność. Sesja twórcza rozpoczyna się od przedstawienia problemu i generowania pomysłów. Najważniejsze na tym etapie jest generowanie pomysłów. Podczas ich generowania uczestnicy nie mogą krytykować, śmiać się z czyjegoś pomysłu ani twierdzić, że pomysł jest dobry. Wszystkie, nawet najbardziej irracjonalne po - mysły należy spisać. 3. Faza oceny – to ostatni etap, na którym ustala się kry - teria oceny pomysłów, takie jak koszt wdrożenia pomy - słu, możliwości techniczne, czas wdrożenia czy moż - liwości finansowe, przypisując każdemu z kryteriów wagę, zgodnie z którą będą oceniane pomysły. Następ - nie zgodnie z założonym kluczem należy przeprowadzić analizę i ocenę zebranych pomysłów. Ze wszystkich wy - mienionych i ocenionych pomysłów wybieramy kilka, które są możliwe do realizacji, biorąc pod uwagę kryte - ria – i ten wybór będzie podstawą do dalszych decyzji kierownictwa. Wskazane metody nie rozwiążą wszystkich problemów, ale mogą być przydatne do poprawienia sprawności dzia - łania naszej firmy. Pamiętajcie, żeby w pośpiechu dnia co - dziennego poświęcić odrobinę czasu na analizę swojej fir - my, a może to przynieść zaskakujące efekty. aa Po uporządkowaniu wszystkiego w stajni i jej otoczeniu należy przyjrzeć się systemowi zarządzania. Odpowiedzi na pytania: co zmienić, na co zmienić oraz jak doprowadzić do zmiany będą miały fundamentalne znaczenie w podnoszeniu jakości i optymalizacji pracy. konieczny) oraz przynajmniej 1/3 osób, które w ogóle nie znają się na specyfice branży. Następnie musimy zadbać o przygotowanie pomieszczenia i materiałów do sesji twórczej. 2. Faza tworzenia – najlepiej, gdyby taka sesja odbywa - ła się poza terenem danej stajni i w bardzo komfor - towych warunkach. Sesja nie powinna trwać dłużej H & B M A R K E T I N G 81 2/2023 REKLAMA

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz