HORSE&BUSINESS 3/2021
Wiarygodność kluczem do pozyskania klientów Czego potrzeba, by zdobyć zaufanie odbiorców? Czym war- to przykuć uwagę społeczności? W tym przypadku istot- ne są dwa aspekty: wiarygodny przekaz oraz podążanie za wartościami, które ważne są nie tylko dla nas samych, ale również dla naszych odbiorców. Wartości, które nam przyświecają i dla których pra- cujemy, muszą działać również w naszym życiu. To fanta- styczny sposób na to, by odbiorca utożsamiał się z daną fir- mą. Jeśli pracujemy nad danym zadaniem, czyli „siedzimy w tym” i znamy się na każdym najdrobniejszym szczególe, to… postarajmy się na moment o tym zapomnieć, szczegól- nie podczas pracy nad komunikacją. Trwająca w ostatnim okresie pandemia pokazała, jak kreatywni jesteśmy i jak aktywnie poszukujemy nowych rozwiązań. Jesteśmy w stanie przebranżowić się z dnia na dzień i uczyć nowych rzeczy. Stykamy się wówczas z czymś – być może – po raz pierwszy. Wszystko jest nowe, trudniej- sze, idzie mozolniej. Być może nasi klienci są w podobnej sytuacji. Nie bój- my się zatem komunikować im nawet prostych rzeczy. Pokazujmy, tłumaczmy, wyjaśniajmy. Zakładając, że nasz odbiorca wszystko już wie, być może stracimy tego, który chciałby, aby coś mu wyjaśnić. Nieco inna perspektywa Postarajmy się również nieco zapomnieć o sobie i swoim spojrzeniu na różne kwestie. Dlaczego? O wiele ważniejsze jest spoglądanie na potrzeby odbiorców i potencjalnych przyszłych klientów. A przecież one mogą się różnić od na- szych własnych. To dlatego dokładnie ten sam samochód jednym się po- doba, innym zupełnie nie. To z tego powodu ta sama książ- ka urzeknie część czytelników, inni nawet jej nie dokończą. I w końcu – to, że nie znosimy kawy z mlekiem, nie ozna- cza, że klienci mogą pić tylko czarną. Warto zatem odczytywać potrzeby odbiorców i wycho- dzić im naprzeciw. Można również pójść krok dalej i te po- trzeby samemu kreować. Sylwia Piskulska Pictorial Nie bądź jednym z wielu W komunikacji marketingowej nie bądź „jednym z wielu”. Obserwuj innych, podpatruj ich działania, jednak nie po to, by ich kopiować, ale żeby znaleźć to, czego na swoim profilu nie będziesz powielać lub co zrobisz nieco inaczej. Warto szukać swojej własnej drogi, która będzie inna i róż- na od tego, co już dostępne. Jeśli pracujemy nad danym zadaniem, czyli „siedzimy w tym” i znamy się na każdym najdrobniejszym szczególe, to… postarajmy się na moment o tym zapomnieć, szczególnie podczas pracy nad komunikacją. AdobeStock/REDPIXEL 46 3/2021 H & B M A R K E T I N G
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz