Należy pamiętać, aby dostosować wysokość i szerokość przeszkód do możliwości i umiejętności jeźdźca oraz konia, starając się osiągać rozwój, ale też dobrze ocenić moment, w którym dalsze utrudnienie będzie już ponad możliwości tej pary na danym etapie. Nic na siłę i wszystko z wyczuciem. Przejazd pod kontrolą Kolejna linia przeszkód będzie składała się ze standardowo ustawionych przeszkód, ale zarówno najazd, jak i sama linia dzieląca przeszkody podzielone będą przez leżące na ziemi drągi na części. Dwa lub trzy drągi leżące na ziemi stabilizujące nam fule galopu konia, potem wolna przestrzeń na 2-3 fule galopu konia, dopasowane do szerokości galopu wyznaczonego przez nasze drągi, i skok przez stacjonatę. Po stacjonacie ponownie wolna przestrzeń na ok. 3-4 fule galopu konia (w zależności od możliwości związanych z wielkością naszego placu) i kolejne leżące na ziemi dwa lub trzy drągi stabilizujące szerokość fuli konia w galopie oraz zmuszające konia i jeźdźca do kontroli konia zaraz po oddaniu pierwszego skoku, bez rozpadania się w przód. Na fot. 4 pokazano pierwszą część linii, drągi przed stacjonatą, stacjonatę i drągi po stacjonacie. Po drągach kolejne 2-3 fule równego, kontrolowanego galopu i skok przez okser. Za okserem w odległości dwóch fuli galopu drąg leżący na ziemi, zmuszający do kontroli konia po skoku przez okser. Krok po kroku Całość wykonywanego zadania wygląda tak: • ustabilizowanie fuli galopu na drągach leżących na ziemi, • utrzymanie w kontroli do skoku każdej kolejnej fuli galopu wyznaczonego przez drągi leżące na ziemi, skok przez stacjonatę, • kontrola galopu konia po pierwszym skoku, zwrócenie uwagi na nierozpędzanie się i utratę ram, 3 Fot. 4 x Barbara Połap 4 5 6 Cała linia okser do stacjonaty Pierwsza część linii, drągi przed stacjonatą, stacjonata i drągi po stacjonacie Cała linia wraz z drągami na ziemi Szereg na kole 40 3/2024 H & B SZKOŁA JEŻDZIECKA
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz