Horse & Business Magazine 3/2024

Życie jest przewrotne i nieustannie nas zaskakuje. Często są to przyjemne niespodzianki, ale niekiedy musimy zmierzyć się z przykrymi i nieoczekiwanymi sytuacjami. Nie sposób ich przewidzieć. Przykład stanowią nagłe problemy zdrowotne czy kontuzje koni – nie tylko sportowych, wyścigowych, ale również rekreacyjnych, a nawet gospodarskich. Leczenie konia to wydatek co najmniej kilku tysięcy złotych, a w przypadku operacji czy trudnej terapii może kosztować znacznie więcej, szczególnie gdy nasi podopieczni trafią do najlepszych specjalistów. W razie ewentualnych problemów wsparciem będzie odpowiednia polisa ubezpieczeniowa. Stanowi ona zabezpieczenie na wypadek nie tylko leczenia czy operacji, ale również śmierci czy kradzieży. Na szczęście z korzyści, jakie wynikają z posiadania tego typu ubezpieczenia, zdaje sobie sprawę coraz więcej właścicieli ośrodków jeździeckich, hodowców itd. Dlaczego warto ubezpieczyć konia i na co zwrócić uwagę podczas wybierania polisy, mówi w wywiadzie numeru Krzysztof Mrówka, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Rolnych w Generali Agro. Jak podkreśla, największą barierą wydaje się być brak pełnej wiedzy na temat możliwości ubezpieczenia, a także obawa, że z jakichś przyczyn może ono nie zadziałać. Zatem kluczowe w tym obszarze są edukacja i podniesienie świadomości w środowisku jeździeckim. To budowanie świadomości niezwykle istotne jest również w zupełnie innym obszarze jeździectwa. Chodzi o nowy trend, jaki pojawił się w niedawno w Polsce (i na świecie), czyli hobby horsing. Podczas tego typu zawodów – które przypominają zmagania prawdziwych jeźdźców – wykorzystuje się oryginalną zabawkę, czyli pluszową głowę konia umieszczoną na kiju. Do tego rynek oferuje cały zestaw derek, kantarów, nauszników, smaczków i innych akcesoriów. Niestety, młodzi miłośnicy koni i jeździectwa, którzy korzystają z tej formy rozrywki, często spotykają się z szyderstwami i kpinami. Niech jednak pierwszy rzuci kamieniem ten, kto w wieku szkolnym nie bawił się pluszowym misiem, lalką czy samochodzikiem. Przecież Barbie też miała swój domek, piękne stroje, kosmetyki czy inne gadżety. A w przypadku hobby horse mamy nie tylko dobrą zabawę, ale też sportową rywalizację, aktywność ruchową, kontakt z rówieśnikami i ogromną dawkę pozytywnych emocji. W obecnych czasach, kiedy młodzi ludzie spędzają biernie czas przed ekranem smartfona czy komputera, tego typu aktywność to skarb. Warto o tym pamiętać. O historii, zasadach obowiązujących na zawodach oraz rodzącej się społeczności miłośników hobby horsingu pisze w swoim artykule Barbara Połap. Wielkimi krokami zbliża się niezwykłe wydarzenie sportowe. Igrzyska olimpijskie 2024 w Paryżu potrwają od 26 lipca do 11 sierpnia. Na siedemnaście dni przyciągną one do stolicy Francji najlepszych sportowców świata, w tym zawodników jeździectwa. Warto przypomnieć, że po raz pierwszy jeździectwo pojawiło się podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu w 1900 r., jednak dyscypliny takie jak ujeżdżenie, skoki oraz WKKW zadebiutowały na nich dopiero w 1912 r., w Sztokholmie. Co ważne, po 44 latach ponownie mamy pełną stawkę zawodników kwalifikujących się na igrzyska olimpijskie we wszystkich trzech dyscyplinach. Jak wyglądają ich przygotowania i jaką szansę na zwycięstwo mają polskie drużyny, możemy przeczytać w temacie wydania pt.: „Stan przygotowań do igrzysk olimpijskich krok po kroku”. Trzymamy mocno kciuki za Polaków! Barbara Krawczyk redaktor naczelna „Horse & Business Magazine” Nr 3(29)/2024 wydanie lipcowe ADRES REDAKCJI „HORSE & BUSINESS MAGAZINE” 60-734 Poznań, ul. Głogowska 14 e-mail: redakcja@horsebusiness.pl www.horsebusiness.pl Nakład: 3200 RPR: 3740 PARTNER STRATEGICZNY WYDAWCA Międzynarodowe Targi Poznańskie tel. +48 61 869 2000 60-734 Poznań, ul. Głogowska 14 NIP: 777-00-00-488 Polskie Wydawnictwo Rolnicze REDAGUJE ZESPÓŁ redaktor naczelna Barbara Krawczyk tel.: +48 539 777 569 e-mail: barbara.krawczyk@grupamtp.pl specjalista ds. PR Ewa Głuszek tel.: +48 539 051 601 e-mail: ewa.gluszek@grupamtp.pl REKLAMA Magdalena Nowaczyk, tel. +48 691 025 378 e-mail: magdalena.nowaczyk@grupamtp.pl Maciej Stroiński, tel.: +48 539 320 012 e-mail: maciej.stroinski@grupamtp.pl Filip Szafarek, tel.: +48 696 450 021 e-mail: filip.szafarek@grupamtp.pl ADIUSTACJA I KOREKTA Barbara Kostrzewska PROJEKT GRAFICZNY I SKŁAD DoraDesign Dorota Kalińska-Łuczak DRUKARNIA „STANDRUK” Lublin Fot. na okładce: Generali Stan na dzień 13.07.2024 r. Wszystkie materiały są objęte prawem autorskim. Przedruki i wykorzystanie materiałów wyłącznie za zgodą redakcji. Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania tekstów i zmiany tytułów nadesłanych materiałów. Redakcja nie odpowiada za treść reklam i materiałów promocyjnych. 3/2024 5 H & B OD REDAKTORA

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz