HORSE&BUSINESS 3/2025

rozwiązania będą sukcesywnie wprowadzane. Celem tych działań jest automatyzacja pewnych procesów, aby zmniejszyć konieczny nakład pracy ze strony pracowników biura PZJ, organizatorów zawodów, sędziów czy innych osób funkcyjnych. Zintegrowanie baz danych wymaga jednak trochę czasu, więc nie należy oczekiwać efektów współpracy w ciągu najbliższych tygodni. To raczej perspektywa miesięcy, najbliższego roku. Jakie jeszcze wyzwania stoją przed PZJ? Przed nami duże wyzwanie komunikacyjne, bardzo zależy nam bowiem na popularyzacji jeździectwa jako sportu powszechnego. W tym celu m.in. nawiązaliśmy współpracę z kolejną firmą z branży jeździeckiej, której filmy są naszą oficjalną bazą edukacyjną na wszystkie odznaki jeździeckie. Poszerzamy także naszą aktywność o turystykę jeździecką, dzięki pozyskaniu na ten cel 200 tys. zł dofinansowania z Ministerstwa Sportu. Na pewno nastąpią także zmiany w szkoleniu kadr jeździeckich. Trudno w tej chwili przewidzieć, jak głębokie. Nie jestem jednak zwolenniczką rewolucji. Jeżeli coś funkcjonuje, to jestem za tym, aby to udoskonalać, a nie wywracać do góry nogami. Powinniśmy słuchać środowiska jeździeckiego. Jako Zarząd przeprowadziliśmy wiele rozmów, czy to z przewodniczącymi komisji sportowych, czy z władzami WZJ. Chcemy prowadzić zmiany na zasadach dialogu przy akceptacji środowiska. Jakimi sukcesami mogą się już pochwalić nowe władze PZJ? W ostatnim czasie udało nam się pozyskać sponsora w zakresie fizjoterapii i oceny zdrowia zawodników. Nasi kadrowicze będą mogli bezpłatnie poddać się badaniom w tym zakresie. Podczas dużych imprez jeździeckich kadrze towarzyszyć będą fizjoterapeuta i lekarz. To duże osiągnięcie. Niebawem zawodnicy kadry Polski będą jeździć w kaskach firmy, która jest jednym z naszych sponsorów. Przed nami Mistrzostwa Europy i chciałabym, żeby wszystkie nasze ekipy, w każdej konkurencji, prezentowały się jednolicie i elegancko. Dlatego szukamy w tej chwili różnych ofert, preferując firmy polskie. Na koniec chciałabym podkreślić, że bardzo ważnym elementem naszych działań jest transparentność PZJ, która przejawia się m.in. w publikacji umów ze wszystkimi podmiotami współpracującymi z naszym Związkiem. Wszystkie nasze aktywności w gronie zarządu mają służyć poprawie funkcjonowania PZJ, aby współpraca i komunikacja ze wszystkimi interesariuszami Związku była coraz lepsza. Z tego względu zapraszam też do bezpośredniego, osobistego kontaktu. aa 3/2025 25 H & B wywiad reklama

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz