Równolegle na rodzimym rynku wystawienniczym pojawiło się też kilka bardzo silnych prywatnych inicjatyw, organizujących czempionaty dla źrebiąt i koni młodych. Projekty te wysoko postawiły organizacyjną poprzeczkę potencjalnym konkurentom. Jako standard wprowadziły doskonałą oprawę marketingowo-medialną, szeroką obecność w mediach społecznościowych, promocję wydarzenia przed jego organizacją oraz przebogatą relację audiowizualną po zakończeniu. Oprócz należytej oprawy hodowcy, których konie zajmowały czołowe lokaty, otrzymywali okazałe nagrody, a ci z dalszymi miejscami także wyjeżdżali zadowoleni, ponieważ sam udział w takim wydarzeniu zapewniał im rozpoznawalność, prestiż i niejednokrotnie przekładał się na oferty sprzedażowe wyhodowanych przez nich źrebiąt. Inicjatywy te są otwarte, a więc skierowane do hodowców zapisujących swoje konie do ksiąg zrzeszonych w WBFSH (World Breeding Federation for Sport Horses – jedyna na świecie międzynarodowa federacja zrzeszająca księgi stadne koni sportowych) i sprowadzających konie z zagranicy. Co więcej, wraz z rozwojem rynku hodowli koni sportowych zaczęła rosnąć ekspansja związków zagranicznych na teren Polski, a opisywanie koni w tych związkach stało się w niektórych kręgach hodowlanych wręcz modne. Jak na zaistniałą sytuację próbuje odpowiedzieć Polski Związek Hodowców Koni? W tym miejscu należy pochylić się nad inicjatywą Dni Polskich Koni Sportowych – DPKS. Jest to wspólna, oddolna inicjatywa hodowców skupionych w OZHK z Bydgoszczy, Wrocławia, Zielonej Góry i Katowic, mająca na celu promocję źrebiąt i młodych koni zarejestrowanych w polskich księgach stadnych (sp, wlkp i m). O tym, jaki cel przyświecał organizatorom tego nowego przedsięwzięcia na naszym rynku hodowlano-wystawienniczym oraz jaka jest formuła przedsięwzięcia i do kogo skierowany jest ten cykl imprez, można przeczytać w ramkach. Wydaje się, że pomysł chwycił i idea DPKS na stałe zagościła w bogatym kalendarzu eventów organizowanych z myślą o młodych koniach. Nie pozostaje więc nic innego jak dalej kibicować tej inicjatywie – tak aby wszystkie przedstawione plany udało się w przyszłości realizować. 106 4/2023 H&B FELIETON REKLAMA
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz