HORSE&BUSINESS 4/2023

fornijskim. Uważam to za największy sukces tego młodego, a już bardzo uznanego miejsca. O jakie przełomowe projekty badawcze chodzi? Na czym ma polegać polska myśl biotechnologiczna? Czym różni się ona od tej wdrażanej w innych krajach? Projekty badawcze, które obecnie prowadzimy, są przełomowe z punktu widzenia żywienia koni. Jesteśmy pionierem na światowym rynku elementów nutriRNA. Polska myśl biotechnologiczna polega na tym, że jako pierwszy zespół na świecie zaproponowaliśmy wytwarzanie dodatków paszowych, które aktywują układ genetyczny konia do produkcji wybranych substancji, zamiast je dostarczać. To znaczy, że cząsteczki nutrigenetyczne, które zostają dostarczone koniowi, sprawiają, że komórki nabłonka jelit będą wydzielać pożądane substancje, na przykład uwrażliwiające na insulinę, łagodzące alergie pokarmowe czy ból. Powiedział Pan kiedyś żartobliwie, że firma HippoVet+ stoi w środku pola. Okolica rzeczywiście tak wygląda, ale budynek firmy skrywa w sobie zaawansowany park maszynowy i świetnie wyposażone laboratorium. Tak, firma HippoVet+ w zasadzie stoi w środku pola w miejscowości Malin (woj. dolnośląskie). Znajduje się na ziemi, która jest dla mnie bardzo cenna, ponieważ otrzymałem ją po moim dziadku. Siedziba to rzeczywiście ultranowoczesne miejsce – jeśli chodzi zarówno o produkcję, jak i o możliwości laboratoryjne. Posiadamy bardzo zaawansowaną aparaturę, która pozwala nam na utworzenie takich suplementów, których do tej pory nie można było w Polsce wyprodukować, m.in Gastrogelu czy Ulgastrolu. Budynek wyróżnia się też wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Budynek, który zbudowałem od zera, praktycznie nie emituje dwutlenku węgla. 80% energii, jaką wykorzystujemy, to zielona energia, która powstaje przy wykorzystaniu paneli fotowoltaicznych, a także rekuperatorów ciepła. Dodatkowo system ogrzewania pochodzi z pomp ciepła, natomiast woda, której używamy, czerpana jest z wód gruntowych. W związku z tym można powiedzieć, że wszystkie produkty, które u nas powstają, są tzw. produktami zielonymi. Bardzo zależy nam na tym, by nie niszczyć środowiska. Dbamy również o jego regenerację, sadząc drzewa. Chcę przez to powiedzieć, że klient, kupując nasz produkt, wspiera naturę razem z nami. Czy w ofercie HippoVet+ jest produkt, z którego jest Pan szczególnie dumny bądź taki, któremu poświęcił Pan najwięcej pracy? Czy może wszystkie Fot. HippoVet+ 9 4/2023 H&B WYWIAD NUMERU – MATERIAŁ PROMOCYJNY

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz