HORSE&BUSINESS 4/2025

Siedem dni w social mediach jeźdźca Poniedziałek – Plan tygodnia •• Wrzuć stories lub post z zapowiedzią nadchodzących wydarzeń: treningów, startów, wyjazdów. •• Jeśli w tym tygodniu masz zawody, opublikuj daty, miejsce i link do transmisji. Wtorek – Za kulisami •• Pokaż fragment przygotowań do sezonu lub codziennej pracy w stajni. •• Krótki opis: co ćwiczycie, jakie macie cel na ten tydzień. Środa – Edukacja i tipy •• Podziel się poradą lub ciekawostką związaną z treningiem, pielęgnacją konia, sprzętem. •• To buduje Twój wizerunek eksperta i daje wartość odbiorcom. Czwartek – Partnerzy i wsparcie •• Oznacz sponsorów lub partnerów, pokaż, jak korzystasz z ich produktów. •• Dodaj naturalny kontekst – np. test nowego ogłowia, karmy czy odzieży. Piątek – Throwback •• Udostępnij zdjęcie lub film z przeszłości (pierwszy raz na koniu, foto z którymś zawodników sprzed lat, ty w ławce szkolnej, jakiś zabawny moment itd.). •• Krótki komentarz: co wtedy się działo, czego się nauczyłeś. Sobota – Dzień zawodów lub treningu •• Jeśli startujesz – stories z rozprężalni, fotka po przejeździe, emocje „na gorąco”. •• Jeśli nie startujesz – pokazanie intensywnego treningu lub pracy nad nowymi elementami. Niedziela – Podsumowanie tygodnia •• Krótki film lub karuzela zdjęć: co udało się zrobić, jakie były sukcesy i wnioski. •• Możesz dodać zapowiedź, co czeka obserwatorów w nadchodzącym tygodniu. Jeśli nie możesz publikować codziennie, wybierz 3-4 z tych punktów i zaplanuj je tak, by były regularne (np. środa = tip, sobota = relacja z treningu). Ważniejsza jest systematyczność niż ilość treści.. • Instagram – świetny do zdjęć, reelsów i krótkich relacji, mocno wizualny. Idealny do pokazania piękna sportu, treningów, elementów prywaty, • Facebook – dobrze uzupełnia konto na IG, więc, choć zasięgowo coraz słabszy, jest dobry do wstawiania rozbudowanych postów uzupełnionych galerią zdjęć, udostępniania transmisji z zawodów, artykułów oraz informowania o wydarzeniach i zawodach, • TikTok — luz, kreatywność, zabawa. Jeśli to Twój styl, a chcesz dotrzeć do młodszej publiczności, tu masz duże pole do popisu, • LinkedIn — profesjonalna wizytówka, ciekawa, bo mniej typowa dla sportowców. Tu łatwiej opowiedzieć Fot. Depositphotos/marklys • Jakim tonem będę mówić? Profesjonalnym, inspirującym, a może z nutą humoru? • Czego oczekują moi partnerzy biznesowi? Sponsorzy często liczą na to, że ich logo, produkty czy usługi pojawią się w postach w sposób naturalny. Na co mogę się zgodzić, a co wyjdzie sztucznie? • Jak zaangażuję kibiców? Czy zachęcam ich do komentowania, zadawania pytań, czy chętnie wejdę w akcje charytatywne typu WOŚP, czy może poprowadzę Q&A na stories? Świadomy wybór platformy Częsty błąd to zakładanie konta na każdej możliwej platformie, „bo wszyscy teraz mają”. Tyle że prowadzenie ich wszystkich jednocześnie bywa nierealne. Lepiej wybrać te, które faktycznie pasują do nas i które jesteśmy w stanie regularnie prowadzić. Każde medium ma swoją specyfikę, odbiorców i styl komunikacji: 4/2025 85 H & B PROJEKT RESPECT

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz