LIDER BIZNESU 1/2021

17 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy codziennie odwiedzają wiele sklepów branży ogrodniczej, pomagając detalistom w wyborze najlepszego asortymentu, oferują sezonowe promocje, a także są gotowi do wsparcia w bieżących tematach. W skali roku docieramy w ten sposób do kilku tysięcy sklepów, wspierając tym samym całą branżę. Będziemy również rozwijać nasze działania w segmentach sprzedaży internetowej, co jak wspomniałem wcześniej, uważam, że na stałe wkroczy do palety kluczowych kanałów sprzedaży naszego sektora. Z perspektywy grup produktowych największy nacisk położymy jednak na nowo wprowadzane produkty do nawadniania. W sezonie wiosennym planujemy wsparcie tych produktów w mediach w skali naszej firmy, największe od wielu lat. Będziemy informować o naszym nowym nawadnianiu poprzez większość kanałów komunikacji – w tym w reklamach telewizyjnych. Będzie to z pewnością duża zmiana w tym segmencie rynku. Pandemia koronawirusa wywarła znaczący wpływ na naszą branżę. A jakie prognozy można wysunąć dla zielonego sektora w Polsce i Europie w obliczu ostatnich wydarzeń? P. S.: Jestem dobrej myśli co do dalszego rozwoju naszego rodzimego zielonego sektora. Już poprzedni rok pokazał, że było trudno, ale branża wytrzymała i nie ucierpiała tak, jak niestety wiele innych. Nasze konsumenckie zachowania w roku 2021 nie zmienią się znacząco w porównaniu do roku ubiegłego. Sądzę więc, że dalej będziemy spędzać znaczną część czasu w domu, na tzw. home office bądź na urlopach w ogrodzie. Dlatego uważam, że zielony sektor na tym nadal będzie korzystał, mimo towarzyszącej nam ciągle obawy o zdrowie i niepewności jutra. Niepewnym jest oczywiście generalny wynik naszej polskiej gospodarki, a co za tym idzie również tzw. mocy zakupowych Polaków. Mam nadzieję, że wszyscy ci, którzy zawodowo mocno ucierpieli w roku 2020, odnajdą skuteczny sposób „odbicia się” w rozpoczynającym się roku 2021. Widzimy też długofalowy trend spadku sumy opadów śniegu w zimie, jak również podnoszenia się średnich temperatur w lecie. Choć, jak powszechnie wiemy, deszcz i zimno w lecie jest zawsze wtedy, gdy planujemy jechać na wakacje [śmiech]. W efekcie tych obserwacji spodziewam się, że segment nawadniania będzie rosnąć szybciej, natomiast narzędzia do odśnieżania – wolniej. Może mieć to swoje odzwierciedlenie również w sklepach i ich ofercie. A Pan gdzie wybiera się na wakacje w tym roku? P. S.: Na razie nie mam jeszcze konkretnych planów wakacyjnych. Najprawdopodobniej jednak będzie to ponownie Polska i duży udział własnego ogrodu podczas urlopu. Oby tylko było ciepło i nie padało.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz