LIDER BIZNESU 1/2021

26 garden biznes W  czasach niepewności związanej z COVID-19 znaczenie zadbanego trawnika – jako bezpiecznej zewnętrznej przestrzeni wypoczynku i rekreacji – istotnie się zwiększa. Tendencja ta w 2021 r. i nadchodzą - cych latach najpewniej się utrzyma, stymulując popyt na poszerza - jącą się gamę produktów do zakładania oraz pielęgnacji trawników. Według pro - gnoz agencji ResearchAndMarkets światowy segment produktów trawnikowych do 2027 r. może nawet podwoić swoją wartość! Nowe trawnikowe TRENDY Nie ma wątpliwości, że dla właścicieli ogrodów na całym świecie i osób je zakładających, wypielęgnowany trawnik stanowi obecnie najważniejszy element zagospodarowania przydomowej strefy wypoczynku i zajmuje co najmniej 3/5 jej powierzchni. W erze ciągłego zagrożenia COVID-19 trawniki stają się bezpiecznym i odizolowanym miejscem aktywnego wypoczynku, relaksu, a także pracy. Ma to bardzo pozytywne przełożenie na sprzedaż szerokiego wachlarza produktów do zakładania oraz pielęgnacji wymarzonego „zielonego dywanu”. Z prognoz agencji Grand View Research wynika, że wartość samej kategorii kosiarek na świecie do 2027 r. może zwiększyć się do 43,7 mld dol., rosnąc w średniorocznym tempie 5,6%. MINIMALIZM W ZASIĘGU RĘKI Popytowi w segmencie trawników sprzyja moda na minimalizm w architekturze krajobrazu, który pozwala konsumentom zaoszczędzić czas i wysiłek w trosce o przydomową zieleń. Równocześnie konsumenci poszukują sposobów na to, aby uzyskać idealnie utrzymaną murawę możliwie najmniejszym nakładem pracy, ale nie żałują na ten cel pieniędzy, zaopatrując się w nowoczesne maszyny: od robotów koszących począwszy, poprzez spalinowe, elektryczne i akumulatorowe kosiarki, podkaszarki, nożyce do trawy, aeratory, wertykulatory, glebogryzarki oraz wysokojakościowe mieszanki nasienne, dosiewki, trawę z rolki oraz bordery. Uzupełnieniem tej oferty jest Tekst: Marcin Fajerski, Zdjęcia: Moja Honda

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz