LIDER BIZNESU 1/2021

32 garden biznes TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Freepik, Marcin Fajerski N awozy ogrodnicze nadal należą do najbardziej konkurencyjnych kategorii produktowych w krajowych sklepach i centrach ogrodni - czych. Wysoka podaż kilkudziesięciu różnych graczy – z roku na rok powiększająca się o nowe marki – zmusza firmy do wytrwałej walki o miejsce na sklepowych półkach i stymuluje rozwój innowacyjno - ści na tym rynku. DOBRZE ZASILONY WZROST? Nawozy hobbystyczne Z ustaleń agencji badawczej Grand View Research wynika, że światowy rynek preparatów do pielęgnacji roślin już w 2019 r. osiągnął rekordowy próg 19,5 mld dol., a od 2020 do 2027 r. ma rosnąć w średniorocznym tempie wynoszą- cym co najmniej 3,6%. W kategorii tak szeroko dostępnej i nasyconej jak nawozy ogrodnicze stanowi to bardzo optymistyczną prognozę. Należy podkreślić, że w obrębie opisywanego segmentu mają one większościowy udział i w ujęciu globalnym odpowiadają za ponad 60% sprze- daży asortymentu do pielęgnacji roślin. Prognozuje się, że w ciągu kilku najbliższych lat nawozy dla rynku hobby pozostaną jedną z najważniejszych i najbardziej docho- dowych grup produktowych, czemu sprzyjać będzie lockdown i wprowadzenie zdalnego trybu pracy w wielu zawodach, boom w sprzedaży domów jednorodzinnych, a także wzrost nowych nasadzeń ogrodowych, który ma wg analityków Grand View Research znacząco wpłynąć na popyt w kategorii nawozów, środków ochrony roślin oraz podłoży. JAKIE HOBBY, TAKA SPRZEDAŻ W samych Stanach Zjednoczonych kategoria nawozów hobby może już wkrótce osiągnąć wartość 3,2 mld dol. i wzrost rzędu 2,7%, którego motorem napędowym będzie rosnąca popularność ogrodnictwa, rozkwit budownictwa jednorodzinnego i szybująca sprzedaż domów wolnosto-

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz