LIDER BIZNESU 1/2021

37 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Bezpiecznie i ekologicznie Robert Łoza Sales Manager Emeralld Polska Świadomość wyboru nawozów wśród konsumentów z roku na rok stale się podnosi. Klienci wybierają sprawdzo- nych dostawców, oferujących wysokiej jakości i bezpieczne produkty. W przypadku nawozów klient szybko może oce- nić ich skuteczność i zdecydować o kontynuacji zakupu lub zmianie wyboru dostawcy. Zauważalne jest również rosnące zainteresowanie nawozami organicznymi. Klienci szukają rozwiązań naturalnych, ukierunkowanych na ekolo- gię. EKO daje poczucie bezpieczeństwa, że w ogrodzie lub na naszym trawniku nie używamy środków chemicznych, które mogą być niebezpieczne dla środowiska i naszych najbliższych. Ostatni rok i sytuacja pandemiczna miała niewątpliwie duży wpływ na rynek nawozów w Polsce. Polacy zaczęli bardziej dbać o swoje ogrody i trawniki. Przypomnijmy, że lasy, parki, place zabaw czy deptaki były przez pewien czas zamknięte. Ludzie tęsknili za naturą, dlatego tworzyli i pielęgnowali tereny zieleni wokół siebie. Na sprzedaż nawozów miał również wpływ rosnący rynek kosiarek automatycznych – robotów koszących. Na tego typu trawnikach stosowane są zbilansowane nawozy przyspieszające rozkład skoszonych ścinek trawy oraz zapewniające zdrowy i gęsty trawnik. Zadbany trawnik i ogród wokół domu to najlepsze miejsce do wypoczynku i spędzania wolnego czasu. nowinkę stanowią organiczne nawozy zawierające kofeinę jako naturalny i bezpieczny stymulator. Coraz lepiej sprze- daje się też granulowany obornik, nawozy na bazie guano, kompostu oraz biohumusy. Nawozy organiczne nie są już więc tylko uzupełnieniem luki produktowej na rynku, ale coraz popularniejszą gamą asortymentową dostępną w bardzo atrakcyjnych cenach. DOBRE PERSPEKTYWY Dla rynku nawozów hobbystycznych w naszym kraju można wysunąć bardzo pozytywne prognozy. Motorem sprzedaży tych produktów z jednej strony będzie wzrost zainteresowania hobby ogrodniczym i potrzeba izolacji w przydomowym zaciszu, a z drugiej nowe technologie oraz spora konkurencja firm – z jednej strony stymulująca rozwój innowacyjności w obrębie całej kategorii, a z dru- giej sprzyjająca atrakcyjnym cenom nawozów. Jeśli przyjmiemy, że miarą sprzedaży nawozów specjalistycznych są aktualne trendy roślinne oraz nowe nasadzenia, to możemy oczekiwać, że w ciągu najbliższych lat na znaczeniu zyskiwać będą preparaty do nawożenia roślin kwitnących

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz