LIDER BIZNESU 1/2021

poziom wyżej 42 Pierwsza grupa stosowanych tu narzędzi marketingowych to ozdobne doniczki lub inne pojemniki (choćby z wikliny), którym często towarzyszą duże kolorowe etykiety lub dodatkowe gadżety, zwiększające efekt i stymulujące zakupy pod wpływem impulsu. Niekiedy pojemnik ma wywołać zainteresowanie rośliną konkretnej grupy klien- tów, np. dzieci, gdy wygląda tak, że całość może się skoja- rzyć z zabawką. Niektórzy dostawcy kierują natomiast swoje towary do młodzieży bądź milenialsów (narcyzy w doniczce w formie trampka). Innym razem naczynia z roślinami cebu- lowymi robią na konsumencie wrażenie nie tylko z powodu oryginalności, ale też rozmiarów (fot. poniżej). Akcesoria okolicznościowe są w przypadku tych produktów – a szczególnie narcyzów – najczęściej związane z Wielkanocą (pojemniki w kształcie jajka), lecz także dotyczą walentynek, których nieodłącznym symbolem jest czerwone serce. Przy okazji święta zakochanych największe szanse mają czerwone tulipany w takim właśnie anturażu, nadające się na prezent. Segment podarunków nie musi się odnosić tylko do konkret- nych dat w kalendarzu, lecz może pozostać niezależny od okoliczności. Pachnący hiacynt w towarzystwie kosmetyków do kąpieli to tylko jeden z pomysłów, jakie w tej kategorii można napotkać na międzynarodowym rynku roślin ozdob- nych, który stale ewoluuje. Hiacynty w „pojemnikach”, których kolorystyka nawiązuje do barw kwiatów – pomysł na prezent Żółto kwitnące narcyzy to typowe elementy handlu ogrodniczego przed Wielkanocą

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz