LIDER BIZNESU 1/2021

49 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy ordynujmy pracę całego personelu i zorganizujmy szkole- nie dotyczące wielkanocnej sprzedaży. Powinno ono doty- czyć m.in. zachęcania klientów do zakupu dostępnych produktów oraz postępowania w sytuacjach awaryjnych. Nie zapominajmy o przeorganizowaniu grafiku tak, aby personel był do dyspozycji naszych klientów w okresach większej rotacji kupujących. Im bardziej skrócimy ich czas oczekiwania, tym bardziej będą mogli skupić się na pozy- tywnych doświadczeniach zakupowych. MOC INSPIRACJI Zawczasu przygotujmy wielkanocne aranżacje ekspozy- cyjne i dbajmy o to, aby niezależnie od ruchu czy pogody nienagannie się prezentowały. Podsuńmy też naszym klientom gotowe rozwiązania i pomysły na wielkanocne zakupy, nie tylko poprzez efektowne displaye i ekspozy- cje, ale również zestawienia produktowe, promocje typu „2 w cenie 1”, gazetki produktowe i posty na firmowym fanpage’u na Facebooku bądź Instagramie. Jeśli centrum ogrodnicze prowadzi swój blog, można także publikować posty z wielkanocnymi poradami oraz rekomendacjami produktów z naszej oferty. W ten sposób możemy równo- cześnie tworzyć wartościowy content i skutecznie promo- wać asortyment naszego sklepu. JAK W BAJCE Aby zmaksymalizować sprzedaż w okresie poprzedzają- cym Wielkanoc, można sięgnąć po sprawdzone pomysły zagranicznych centrów ogrodniczych. Jednym z nich jest stworzenie bajkowego ogrodu i szukanie wielkanocnego zająca bądź wybranej rośliny, która może stać się nagrodą w konkursie. Dobry sposób na przyciągnięcie klien- tów stanowi wystawa pisanek lub lokalnego rękodzieła. Dodatkowo możemy pokusić się o pomalowanie donic z roślinami kwitnącymi lub sukulentami, które staną się elementem osobnej aranżacji naszej witryny lub dobrze widocznej ekspozycji. W ostatnich dniach przed świętami warto uzupełnić też ofertę o kwiaty cięte. Oczywiście zanim przystąpimy do działania, opracujmy szczegółowy plan i upewnijmy się, że mierzymy siły na zamiary. RYC. 1. TYPY SKLEPÓW STACJONARNYCH WYBIERANE PRZEZ POLAKÓW NA ŚWIĄTECZNE ZAKUPY Źródło: BLIX Gotowi na Wielkanoc Katarzyna Ciężarek kierownik działu marketingu firmy Chomik Kiedy najlepiej zacząć przygotowania do wielkanocnej sprzedaży? – Stara zasada „co masz zrobić jutro, zrób dzi- siaj” jest tu bardzo aktualna. Tak naprawdę im wcześniej, tym lepiej, bo odkładając zamówienia, narażamy się na sytuację, że w hurtowniach będzie już mniejszy wybór. To zagrożenie jest tym bardziej aktualne, że pandemia, która najpierw przerwała łańcuchy dostaw, teraz gene- ruje trudności w transporcie, szczególnie produktów importowanych. Zamówienia można już składać! W przypadku naszej firmy, katalogi są już gotowe, a klienci mogą przyjeżdżać do wzorcowni praktycznie przez cały rok. Absolutnie podstawowym produktem w ofercie wielka- nocnej są ozdoby świąteczne. Kolorowe jajeczka, zajączki, kurczaczki i baranki tworzą klimat świąt i co roku cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Tradycyjnie popularne są koszyki. W naszym katalogu można znaleźć ponad 80 różnych ich wzorów. Coraz więcej klientów decyduje się na zakup wielkanoc- nych figurek ceramicz- nych, a ich wybór w naszej ofercie jest coraz szerszy. Najważniejsza kwestia to odpowiednia ekspozycja, niezależnie od tego, czy dotyczy sklepu stacjonar- nego czy internetowego. Większość wielkanocnego asortymentu to produkty drobne, które świetnie się sprzedają przy kasach.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz