LIDER BIZNESU 1/2021

50 sprzedaż to przygoda zakończona sukcesem PRZEZORNY ZAWSZE UBEZPIECZONY W okresie wzmożonej rotacji klientów nie traćmy czuj- ności. Starajmy się zwrócić m.in . uwagę na bezpieczeń- stwo kupujących i problem kradzieży. Z danych raportu „Bezpieczeństwo w handlu detalicznym w Europie” wynika, że polskie sklepy tracą przez kradzieże 1,7 mln euro rocznie. Niestety pandemia COVID-19 i maseczki sprzyjają temu procederowi w placówkach detalicznych. Liczba tych przestępstw w III kw. 2020 r. w porównaniu z analo- gicznym okresem 2019 r. wzrosła niemal o 30% - wynika z ustaleń Policji. Postarajmy się też być przygotowani na nieprzewidywalność pogody, ewentualne awarie i braki na półkach, którym możemy częściowo zapobiec, zachęcając konsumentów do składania wcześniejszych zamówień. BOGATSI O DOŚWIADCZENIA Boże Narodzenie, Sylwester, Walentynki, Wielkanoc, Dzień Matki… Warto opracować strategię promocji na każdą okazję, która może przynieść zwyżkę w sprzedaży. Zastanówmy się również nad odpowiednim zatowarowa- niem na te dni, wynotowując każdorazowo świąteczne bestsellery i produkty, o które pytali nasi klienci, a których w ofercie zabrakło. Nie zapominajmy, że naszym klien- tom zdecydowanie lepiej sprzedawać rozwiązania i kon- cepty niż same produkty. Dlatego projektując displaye, Pachnące wielkanocne bestsellery Joanna Legutko wiceprezes firmy W. Legutko Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne Sp. z o.o. Wielkanoc kojarzy się z radosnymi barwami, ponieważ wówczas przyroda budzi się do życia, a w ogrodach zakwitają pierwsze kwiaty cebulowe - narcyzy, tulipany, szafirki, hiacynty i krokusy. To właśnie one są oznaką nasta- nia wiosny, a także symbolem Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Cieszą się dużym zainteresowaniem w tym czasie, ponieważ można z nich stworzyć wyjątkowe deko- racje, głównie bukiety. Ożywią one mieszkania i wypełnią je pięknym zapachem na długi czas. Szeroki asorty- ment cebul kwiatowych W.Legutko sprawia, że każdy znajdzie coś dla sie- bie. Obok jajek, pisanek i baranków na świątecz- nym stole nie może zabrak- nąć też owsa i rzeżuchy, których nasiona już wcze- sną wiosną są dostępne w sklepach. Należy pamię- tać, żeby wysiać je odpo- wiednio wcześnie - ok. 6-8 dni przed Wielkanocą. zestawiajmy ze sobą towary w sposób pozwalający nam powiększyć wartość koszyka zakupowego. Naturalnie powinniśmy dbać o ekspozytory czy aranżacje, codzien- nie ich doglądać i uzupełniać braki produktowe. Warto w tym celu wyznaczyć pracowników, którzy będą odpo- wiedzialni za facingi i porządek na ekspozycji.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz