LIDER BIZNESU 1/2021

53 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Najprostszym celemmoże być skierowanie ruchu na naszą stronę www czy do sklepu internetowego. Innym może być też pozyskiwanie kontaktów. Wybór odpowiedniego celu będzie kluczowy dla powodzenia naszej kampanii. Zainteresowania i profile, które użytkownicy lubią lub obserwują, umożliwiają dostosowanie grupy odbiorców reklamy na podstawie szczegółowej zawartości profili użytkowników, a także stron i grup. Te argumenty powinny przekonać nawet najbardziej scep- tycznych w kwestii walorów korzystania z reklam na plat- formie Facebook. Po prostu tam są nasi klienci… CZY MOJA BRANŻA NADAJE SIĘ DO REKLAMOWANIA NA PLATFORMIE FACEBOOK ADS? Facebook nadaje się do reklamowania praktycznie każ- dego sektora gospodarki. Ważne, żeby sprawdzić, czy w systemie reklamowym można wyodrębnić odpowied- nie grupy odbiorców. Jeżeli można to zrobić, to system reklamowy Facebook Ads dokona estymacji, w której okre- śli nam wielkość grupy docelowej. Jeśli grupa ta będzie za mała do wyodrębnienia, to system poinformuje nas o tym. Tak samo, gdy korzystając z grup odbiorców zawęzimy ją przez dodatkowe kategorie, to otrzymamy informację, że grupa jest za mała do prowadzenia działań reklamowych. Zakłada się, że grupa do realizacji miesięcznej kampanii powinna mieć powyżej 100 tys. odbiorców. Potem pozo- staje już tylko kwestia wyboru budżetu i można rozpoczy- nać kampanię. Na platformie Facebook Ads bardzo ciekawą i pożyteczną opcją jest budżet całkowity. To oznacza, że po wyborze okresu trwania kampanii – wprowadzamy kwotę budżetu całkowitego. System reklamowy będzie pilnował, żeby- śmy nie przekroczyli tej kwoty i precyzyjnie podzieli ją na poszczególne dni i my już nie musimy tym się zajmować. CZY WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ Z AGENCJĄ INTERAKTYWNĄ? Jeżeli nigdy wcześniej nie pracowaliśmy w Facebook Ads i nie mamy czasu, to doświadczona agencja interaktywna będzie dobrym rozwiązaniem. Pomimo tego, że trzeba im zapłacić za obsługę budżetu reklamowego, to może oka- zać się to korzystną opcją. Wiedza praktyków korzystają- cych na co dzień z systemu reklamowego, pozwoli stwo- rzyć skuteczną grupę odbiorców, co powinno przełożyć się też na skuteczność kampanii. CZY BRANŻA OGRODNICZA NADAJE SIĘ DO REKLAMOWANIA NA FACEBOOKU? To będzie zależeć od wielu czynników. Patrząc wyłącznie na możliwość określenia grup odbiorców, to zdecydowa- nie tak. Biorąc pod uwagę wzrost znaczenia sprzedaży przez kanał cyfrowy, staje się to wręcz obligatoryjne. Jak z każdym narzędziem warto spróbować i optymalizować. W czasie tak dużej konkurencji i wyzwań otoczenia bizne- sowego jest to wręcz wskazane. RYC. 1. KATEGORIE ZAINTERESOWAŃ UŻYTKOWNIKA FACEBOOKA RYC. 2. WYBÓR CELU REKLAMOWEGO W FACEBOOK ADS

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz