Lider biznesu 1-2022 300
Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 25 GARDEN BIZNES Największe wyzwania finansowe Polaków na wiosnę 2021 r. Źródło: Santander Consumer Bank 2021 wiosnę. Ponad 23% badanych w ub.r. w ramach prac remontowo-budowlanych planowało malowanie lub tapetowanie; 16,3% zamierzało odświeżyć albo wyre - montować balkon albo ogród; 9,2% chciało zakupić nowe meble (poza tymi kuchennymi); 7,5% przymie - rzało się do wykończenia domu, a po 7% respondentów szykowało się do gene - ralnego remontu bądź przebudowy łazienki. Oczywiście struktura wiosennych wydatków różniła się w zależno - ści od wieku. Najwięk - szy budżet na ogród mieli w minionym roku przeznaczyć ok. 40-letni i 60-letni konsumenci. Warto nadmienić, że badania przeprowadzone przez Homebook.pl dowo - dzą, że na zakup produktów związanych z remontami i zmianami w obrębie domu lub mieszkania, użytkow - nicy popularnej platformy wydają zazwyczaj kwoty wyższe niż 20 tys. zł (ponad 35% wskazań). Ponad 15% badanych deklaruje budżet od 5 do 15 tys. zł. Taki sam odsetek użytkowników decy - duje się na kwotę do 1 000 zł, natomiast 10% ankietowanych planuje zamknięcie wydatków w prze - dziale 15-20 tys. zł. Pozostali uczestnicy badania (11%) wska - zywali odpowiedź „inne”. Jak podaje GUS, od początku 2021 r. w naszym kraju rozpoczęto budowę 118 817 mieszkań i domów jednoro - dzinnych. To o ponad 46% więcej niż w 2020 r.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz