LIDER BIZNESU 1/2023

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 43 #1. INTELIGENTNIE UŻYWAJ SŁÓW KLUCZOWYCH Zasady SEO wymagają użycia właściwych słów kluczo- wych w celu uzyskania wyższej pozycji na stronach wyni- ków wyszukiwania (SERP). Umieść słowa kluczowe strategicznie w całym tekście, tak aby odnosiły się do danego tematu i naturalnie pojawiały się w wraz z upływem czytania. #2. ZACHOWAJ ZWIĘZŁOŚĆ I PODZIAŁ TEKSTU Zasady SEO wymagają, aby treść była zwięzła i na temat. Celuj w krótkie akapity i nagłówki i unikaj długich zdań lub zbędnych słów. #3. DOŁĄCZ LINKI SEO wymaga umieszczania w tekście linków do innych stron w witrynie. Także do zewnętrznych źró- deł związanych z danym tematem. Pomaga to wyszu- kiwarkom zrozumieć kontekst Twoich treści i popra- wia rankingi SEO. #4. PUBLIKUJ REGULARNIE Warto pamiętać także o konsekwencji i regularności. Im częściej będziesz tworzyć teksty, tym na większą część zapytań potencjalnych odbiorców będziesz w stanie odpowiedzieć. Zwiększa to oczywiście prawdopodobieństwo odnale- zienia właśnie Twojej firmy w wynikach wyszukiwania. ZACZNIJ PISAĆ I JUŻ! Napisanie tekstu przyjaznego dla SEO na Twojej stro- nie nie musi być trudnym zadaniem. Dysponując odpo- wiednią wiedzą i narzędziami, możesz szybko i łatwo tworzyć treści przyjazne dla SEO. Pamiętaj o tych wska- zówkach podczas tworzenia ciekawego i wartościo- wego tekstu w swojej witrynie. W przypadku tworzenia treści pod SEO na stronie z systemem Wordpress – można skorzystać z gotowych wtyczek. To one krok po kroku poprowadzą Cię przez cały proces przygotowania tekstu i jego ulepszenia pod wyniki wyszukiwania. Istnieje opcja płatna i bezpłatna i tylko od Ciebie zależy, która z nich będzie dla Ciebie odpowiednia. Jeśli dopiero zaczynasz, wersja darmowa będzie w pełni wystarczająca. O CZYM PISAĆ? Jeśli zastanawiasz się jeszcze, o czym pisać teksty na Twojej stronie, postaraj się odpowiedzieć sobie na ważne pytanie: co Twoja firma może zaoferować poten- cjalnemu klientowi? W jakim problemie może mu pomóc, w czym go wesprzeć, w jakim zakresie możesz podzielić się z nim swoją wiedzą? Świetnie sprawdzi się w tym przypadku także korzysta- nie z dodatkowych narzędzi. To np. planer słów kluczo- wych w systemie reklamowym Google Ads. Wpisując tam wybrane hasło z obszaru, o którym chcesz napisać tekst, pojawią się dodatkowe gotowe frazy, których możesz użyć w tekście, co jednocześnie podpowie Ci tematykę poten- cjalnego wpisu. Narzędzie to jest bezpłatne i nie musisz od razu włączać kampanii reklamowej, aby móc z niego skorzystać. Jeśli interesuje Cię ten temat, polecamy zajrzeć na oficjalną stronę Google. Wpisz „keyword planner”. Drugie narzędzie, które może okazać się pomocne w szuka- niu pomysłów na teksty, to Google Trends. To tutaj spraw- dzisz, co obecnie interesuje odbiorców i jakie tematy warto poruszyć: https://trends.google.com/trends/?geo=PL. Pamiętaj, że bez względu na to, jak dużą masz wiedzę z zakresu SEO i samego marketingu, skup się na tym, aby po prostu działać. Metodą prób i błędów, ale kon- sekwentnie publikuj kolejne treści na swojej stronie i obserwuj efekty. Nigdy nie będzie tego idealnego i naj- bardziej odpowiedniego momentu, aby zacząć. Zrób to po prostu teraz! < Screen z planera słów kluczowych Google Ads POZIOM WYŻEJ

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz