Lider Biznesu 1/2024

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 11 ciągłego rozwijania programu w przyszłości. Oczywiście rozwój ten wymaga rozważnych decyzji i mądrych, przemyślanych działań, aby zrównoważonym doborem partnerów nie dopuścić do konfliktów wewnątrz grupy programowej. Podkreślam, że każdy z naszych dostawców jest dla nas ważny i wzrost wartości sprzedaży produktów każdego z nich jest naszym priorytetem. Myślimy nad takimi rozwiązaniami, aby proces doboru kolejnych partnerów odbywał się w atmosferze wzajemnego zrozumienia. W dniach 9-16 października odbyła się nasza pierwsza zagraniczna konferencja. Zabraliśmy 104 klientów, którzy zdołali zgromadzić wymaganą liczbę punktów, do malowniczej Jordanii. W trakcie tego wyjątkowego wyjazdu omówiono osiągnięcia hurtowni Space w 2023 roku oraz przedstawiono plany działania na kolejny sezon. Taka inicjatywa nie tylko umożliwia nam przedyskutowanie kluczowych wyników i kierunków naszego biznesu, ale również pełni istotną rolę w integracji i budowaniu silnych relacji biznesowych z naszymi odbiorcami. Rok 2023 z uwagi na wysoką inflację spowodował ograniczenia zakupowe wśród konsumentów, którzy„dwa razy liczyli każdą złotówkę”. Czy w Pani opinii rok 2024 będzie korzystniejszy dla branży ogrodniczej? B.K.: Ktoś kiedyś powiedział, że branża ogrodnicza jest antycovidowa.. Tak faktycznie było. Podczas gdy cały handel przemysłowy zmierzał się z problemami i wynikającym z tego spadkiem sprzedaży, ogrodnictwo przeżywało hossę. Ludzie, nagle zamknięci w przysłowiowych czterech ścianach, przygnębieni faktem pandemii, uciekli do ogrodów. Automatycznie wzrosła sprzedaż ziemi, nasion – zwłaszcza warzyw oraz nawozów. Dziś mamy rosnącą stale inflację. Problem ten dotyczy właściwie każdej dziedziny gospodarki. Na ceny detaliczne ogromny wpływ mają stale rosnące koszty produkcji towaru oraz koszty utrzymania naszych przedsiębiorstw zaangażowanych w dystrybucję produktu na każdym etapie jego cyklu. Życie stało się po prostu droższe. Jednak, pośród tych ponurych wizji rutyny dnia codziennego, wyłania się perspektywa rychłej wiosny. Już pierwsze promienie słońca powodują odwiedziny w centrach ogrodniczych. Mamy luty, obserwuję zachowania zakupowe klientów w naszym Centrum Ogrodniczym Flora i jestem pełna optymizmu. Wiem,że dla wielu z nas ogród jest miejscem wypoczynku, relaksu i chwilą wytchnienia od codzienności. Wielu z nas ma własne domki letniskowe z rabatami, tarasy czy balkony, które latem są tą naszą enklawą. Wierzę, że klient nie zrezygnuje z tej przyjemności. Fakt wieczoru spędzonego na ukwieconym balkonie czy deseru z własnymi malinami lub truskawkami każdego przekona do wydania tej złotówki. Siła mediów społecznościowych ciągle rośne. W branży ogrodniczej również. Nawet najnowocześniejsze i najdroższe produkty mogą nie osiągnąć zadowalających wyników sprzedaży bez dobrze rozwiniętego marketingu. Z jakich rodzajów komunikacji z klientem korzysta SpaceForGarden? B.K.: Nasza hurtownia, jako jedna z niewielu, inwestuje w różne działania marketingowe, które przynoszą nam BLIŻEJ BRANŻY

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz