56 Nr 1/2025 TRENDY Jak rozwinąć e-sklep w branży ogrodniczej? Oto ciekawy przykład biznesowy wprost z życia. Ogrodosfera jest jednym z pionierów na polskim rynku w zakresie sprzedaży sprzętu ogrodniczego online. W związku z rozwojem e-sklepu w 2015 roku firma zdecydowała się na migrację na platformę w modelu SaaS. Jak ta zmiana wpłynęła na rozwój przedsiębiorstwa? Dla wielu prężnie działających biznesów online przeszkodą rozwoju są ograniczone funkcjonalności platformy e-commerce, z której korzystają. Tak było również w przypadku sklepu Ogrodosfera. Wraz ze wzrostem sprzedaży, poszerzeniem oferty i rosnącą liczbą klientów okazało się, że dotychczasowe rozwiązanie nie jest wystarczające. Firma napotkała trudności związane z brakiem zaawansowanych funkcji oraz wsparcia programistycznego dostosowanego do specyficznych potrzeb branży ogrodniczej. Poszukiwano zatem rozwiązania odpowiedniego dla średnich i dużych przedsiębiorstw. DROGA DO ROZWIĄZANIA Sklep Ogrodosfera stawiał przed sobą ambitne cele związane z rozwojem działalności. Właściciele chcieli zwiększyć sprzedaż, uprościć zarządzanie asortymentem i zapewnić swoim klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Kluczową potrzebą było znalezienie prostego w obsłudze narzędzia, które będzie wspierało zaawansowane techniki sprzedażowe. Przed podjęciem decyzji właściciele Ogrodosfery dokładnie analizowali dostępne na rynku rozwiązania. Rozważali różne platformy e-commerce, które oferowały szeroką gamę funkcji marketingowych. Ważnym kryterium był wbudowany newsletter umożliwiający regularne komunikowanie się z klientami i prowadzenie kampanii promocyjnych. Istotne były również zaawansowane narzędzia do personalizacji, które pozwalałyby na tworzenie indywidualnych ofert dostosowanych do potrzeb poszczególnych klientów. Pod uwagę brali również skalowalność platformy oraz jej zdolność do obsługi rosnącej liczby klientów i produktów. Wiele platform SaaS, chociaż są stosunkowo proste w obsłudze i utrzymaniu oraz zawierają wbudowane narzędzia marketingowe, nie radzi sobie ze wzmożonym ruchem na stronie, zwłaszcza w szczycie sezonu. Problemem są także ograniczone funkcjonalności oraz brak możliwości indywidualnych dostosowań sklepu. Z kolei rozwiązania open source wymagają znacznych zasobów technicznych i programistycznych, aby były
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz