Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 57 TRENDY w pełni funkcjonalne i bezpieczne. Konieczność samodzielnego zarządzania serwerami, wdrażania aktualizacji i rozwiązywania problemów technicznych może być przytłaczająca dla firm, które nie dysponują odpowiednim zespołem IT. Po analizie dostępnych opcji właściciele zrozumieli, że potrzebują rozwiązania, które nie tylko spełni ich obecne wymagania, ale także umożliwi dalszy rozwój i dostosowanie do zmieniających się potrzeb rynku. Wybór padł na AtomStore – platformę SaaS Enterprise. Decydujące okazały się tutaj możliwości skalowania i tworzenia indywidualnych rozwiązań dla sklepu oraz wiedza i doświadczenie zespołu odpowiedzialnego za wdrożenie nowego systemu. MIGRACJA SKLEPU NA NOWĄ PLATFORMĘ? Wdrożenie nowej platformy e-commerce dla dużego sklepu to skomplikowane zadanie. Aby uniknąć przerw w funkcjonowaniu sklepu, konieczna była dokładna analiza, przygotowanie integracji z innymi systemami oraz zaplanowanie prac nad nowymi funkcjami. Głównym wyzwaniem było przeniesienie wszystkich danych z poprzedniej platformy (zamówienia, produkty, opisy, dane klientów itp.) do nowego systemu. To wymagało przygotowania specjalnych skryptów, które zapewnią bezpieczeństwo tego procesu. Po dokładnym przetestowaniu wszystkich zmian uruchomiono sklep na nowej platformie. Efekt? Nowa wersja sklepu Ogrodosfera z odświeżonym wyglądem jest bardziej przejrzysta, co ułatwia użytkownikom szybkie i łatwe zakupy. Ulepszony UX oraz wprowadzenie modułów rekomendacji znacząco zwiększyły średnią wartość koszyka. Zamiast inwestować w zewnętrzne narzędzia marketingowe, klient korzysta z wielu wbudowanych funkcji dostępnych na platformie AtomStore, takich jak marketing automation, rekomendacje, personalizacja treści i produkty komplementarne. To znacznie ułatwia zarządzanie sklepem. GAMECHANGING Dynamicznie rozwijający się sklep internetowy musi nadążać za trendami rynkowymi i potrzebami klientów. Niezbędne staje się w tym przypadku wykorzystanie nowoczesnych funkcji i narzędzi marketingowych. Jakie rozwiązania okazały się strzałem w dziesiątkę dla sklepu Ogrodosfera? • Automatyzacja marketingu – nowoczesne sklepy internetowe korzystają z wielu narzędzi marketingowych, dlatego ważne jest ich połączenie w jeden system. Dzięki temu prowadzone działania są bardziej efektywne. • Personalizacja i rekomendacje – moduł rekomendacji analizuje zachowanie klientów w sklepie. Algorytm śledzi, jakie produkty były oglądane przez użytkowników i porównuje te dane z zachowaniami innych klientów. Dzięki temu Ogrodosfera może proponować polecane produkty, nowości i promocje, które wybierane są automatycznie. • Newsletter – aby poprawić wyniki kampanii e-mail marketingowych, Ogrodosfera korzysta z zaawansowanego systemu wysyłki newsletterów. Dzięki personalizacji możliwe jest tworzenie kreacji mailingowych opartych na ostatnich działaniach użytkowników, takich jak przeglądanie produktów z określonej kategorii lub od konkretnego producenta. • Zaawansowane statystyki – każde działanie marketingowe wymaga mierzenia jego skuteczności. Ogrodosfera docenia wbudowane w system, łatwe w obsłudze moduły statystyk. Dzięki nim można analizować sprzedaż, popularność produktów czy przyrost subskrybentów. • Efektywne motywowanie klientów do pozostawiania opinii – jednym z głównych wyzwań w e-commerce jest budowanie zaufania klientów. Ogrodosfera skutecznie wykorzystuje opinie konsumentów. Na stronach produktów widoczne są recenzje i zdjęcia zamieszczone przez klientów, co wzmacnia autentyczność i wiarygodność ocen. Dzięki temu przyszli klienci mogą poznać doświadczenia innych osób, co wpływa na ich decyzje zakupowe. OD JEDNEGO SKLEPU DO CZTERECH Migracja do nowego systemu pozwoliła właścicielom Ogrodosfery na automatyzację większości procesów sprzedaży i marketingu. Po udanym wdrożeniu i bezproblemowej współpracy zdecydowali się na zmianę systemu również w swoich trzech kolejnych sklepach. Dodatkową zaletą było to, że AtomStore umożliwia zarządzanie wszystkimi serwisami z jednego panelu. Obecnie firma rozwija się i prowadzi sprzedaż pod następującymi markami: Ogrodosfera.pl, PanMajster.pl, Eco-Market.pl i Palram.pl. < Opinie i zdjęcia produktów udostępniane przez Klientów. Źródło: ogrodosfera.pl
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz