LIDER BIZNESU 2/2021

poziom wyżej 42 TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Pexels M iniony sezon sprzedaży asortymentu BBQ w Polsce z pewnością można zaliczyć do najbardziej udanych na przestrzeni ostatnich kilku lat. Wpływ na to bez wątpienia miał COVID-19, lockdown i wy - muszone tymi okolicznościami tzw. domowakacje. Z danych agen - cji AllTheResearch wynika, że Polska wyrosła na lidera wzrostu sprzedaży grilli w Europie! NIE MA RYNKU BEZ GRILLA - segment produktów BBQ Według agencji Statista światowy segment BBQ już w 2019 r. osiągnął próg 5,1 mld dol., a w ub.r. 5,73 mld dol. Rok 2021 zamknie prawdopodobnie wynik 6,43 mld dol., a w 2023 r. rynek może przekroczyć wartość nawet 8,1 mld dol., co czyni go jednym z najdynamiczniej rozwijających się w obrębie całego sektora ogrodniczego. Sama katego- ria grilli węglowych ma rosnąć w średniorocznym tempie 8,1%, aby w 2028 r. osiągnąć wartość całego globalnego rynku z 2019 r. – wynika z szacunków firmy badawczej ResearchAndMarkets. EUROPA GRILLUJE CORAZ CHĘTNIEJ Choć prym w sprzedaży produktów BBQ nieodmiennie wiodą Stany Zjednoczone, to w krajach europejskich gril- lowanie staje się coraz popularniejszym hobby i sposobem przyrządzania potraw na świeżym powietrzu. Jak podaje AllTheResearch, warty obecnie niespełna 2 mln dol. euro- pejski rynek BBQma rosnąć w tempie wynoszącym aż 15,9% co najmniej do 2026 r. i osiągnąć wówczas rekordową war- tość 5,97 mln dol. Na naszym kontynencie pierwsze skrzypce w sprzedaży produktów do grillowania wiodą kraje Europy Zachodniej: Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Włochy. W obrębie tej grupy produktowej największe dochody nadal generują grille węglowe, których udział w rynku sięga ok. 60%. Grille gazowe i elektryczne coraz szybciej zdobywają rzesze swo- ich zwolenników, notując w krajach europejskich wzrosty rzędu 6% rok do roku.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz