LIDER BIZNESU 2/2021

trendy 56 BASENY OGRODOWE na fali wznoszącej TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Pixabay Z najnowszych danych agencji Sales Intelligence można wysnuć wniosek, że czas wolny i urlop w czasie pandemii Polacy spędzają przede wszystkim we własnym ogro - dzie, w wygodnym ubraniu. Od 2019 r. zainteresowanie leżakami ogrodo - wymi wzrosło o 230%, a topowym modowym produktem stał się dres, którego wskaźnik popularności prze - bił ubiegły rok aż o 270%. Prawdziwą furorę robią natomiast baseny ogro - dowe - liczba zapytań o te produkty zwiększyła się bowiem aż o 400%! Według analityków z agencji badawczej GfK konsumenci w Europie najchętniej inwestują swoje pieniądze w dom i ogród. Remontują wnętrza, kupują grille, trampoliny ogro- dowe oraz baseny, mimo iż wcześniej nie planowali tego rodzaju wydatków. W przypadku tych ostatnich produk- tów w ub.r. popyt przewyższył podaż niemal trzykrotnie w krajach takich jak Niemcy. Baseny u naszych zachodnich sąsiadów wyprzedały się na pniu i aż do listopada ub.r. były niedostępne wg doniesień Frankfurter Allgemeine Zeitung! Wszystko przez lockdown, który uniemożliwił wielu rodzi- nom korzystanie z kąpielisk, wyjazdy na wakacje, a przypadł na wyjątkowo pogodne i upalne lato. Baseny okazały się ide- alnym rozwiązaniem, dlatego w specjalistycznych hurtow- niach liczba zamówień wzrosła ze 100 dziennie aż do 1000. Ogromnemu zapotrzebowaniu na asortyment basenów rozporowych, dmuchanych, stelażowych, pomp, filtrów i ste- laży do ogrzewania, „chemii basenowej”, złączek czy pokryw sprzyjało otwarcie marketów remontowo-budowlanych i centrów ogrodniczych. W Polsce można było zaobserwo- wać podobną sytuację. BASENY NOWYM OGRODOWYM STANDARDEM? Należy podkreślić, że zapotrzebowanie na baseny i inne wymienione produkty utrzymuje się w naszym kraju, już od W centrum życia rodzinnego Radosław Schulz Product Manager firma Kathay-Haster – wyłączny przedstawiciel firmy Intex w Polsce Szczególny dla wszystkich czas pandemii wpłynął w zna- czący sposób również na rynek przydomowych base- nów. Ograniczenie możliwości podróżowania i spędzania czasu w atrakcyjnych miejscach przeorientował myślenie konsumentów o własnej przestrzeni rekreacyjnej. Dotychczas baseny, nadmuchiwane place zabaw itp. były atrakcyjnymi dodatkami przeznaczonymi głównie dla dzieci. W zeszłym sezonie stały się głównym miejscem, przy którym podczas korzystnych warunków pogodo- wych, koncentrowało się życie całej rodziny. Byliśmy świadkami ogromnego wzrostu zainteresowania naszymi produktami, które pozwalały w atrakcyjny, a przede wszystkim bezpieczny sposób spędzić czas w gronie najbliższych. Należy wspomnieć, że ostatnie lata były też okresem wzmożonego zakupu działek budowlanych, a właściciel każdej z nich to potencjalny kupiec naszych wyrobów. Szeroki wachlarz naszych basenów powoduje, że każdy klient może wybrać dla siebie model, który najbardziej odpowiada mu pod względem kształtu, koloru czy wymiaru. Wieloletnie doświadczenie firmy Intex w pro- dukcji artykułów rekreacyjnych jak i rozbudowany system kontroli towaru przed opuszczeniem fabryki gwarantuje najwyższą jakość i bezpieczeństwo użytkowania. Nasze baseny dostępne są w sieciach handlowych, skle- pach specjalistycznych, centrach ogrodniczych oraz w sprzedaży wysyłkowej. Obserwując rozwój pandemii, możemy dojść do wniosku, że nadchodzący letni czas wypoczynku może być bardzo podobny do poprzed- niego. Zachęcamy zatem naszych klientów, żeby sprawę zakupu swojego wymarzonego basenu przemyśleli jak najszybciej.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz