LIDER BIZNESU 2/2022
12 BLIŻEJ BRANŻY Wiosenny Targ Ogrodniczy – sprzedażowy początek wiosny IPM Essen o rynku roślin ozdobnych Wiosenny Targ Ogrodniczy to wydarzenie stworzone z myślą o firmach branży ogrod - niczej działających na lokalnym, wielkopol - skim rynku.To przestrzeń do prezentacji swo - jej oferty szerokiej publiczności z Poznania i okolic. Poprzednie edycje cieszyły się bar - dzo dużym zainteresowaniem, więc i w tym wypadku można spodziewać się równie uda - nego spotkania, tym razem w dniach 26-27 marca na terenie pawilonu nr 4 Międzynaro - dowych Targów Poznańskich. Wśród wystawców znajdą się producenci i dystrybutorzy cebul i nasion warzyw, kwia - tów, ziół, sklepy z roślinami doniczkowymi, ogrodowymi, drzewami i krzewami owo - cowymi i ozdobnymi, dekoracjami do domu i na zewnątrz, twórcy rękodzieła. Nie zabraknie też regionalnych przysmaków z ekologicznych źródeł oraz niepowtarzal - nych naturalnych akcesoriów. Intensywny weekend (sobota-niedziela) przyciągnie na pierwsze prawdziwie wiosenne zakupy miłośników ogrodów i domowej roślinności. Dodatkową atrak - cją będą ogólnodostępne warsztaty i pre - lekcje, w tym między innymi: najlepsze praktyki przesadzania popularnych roślin doniczkowych. W związku z pandemią koronawirusa już po raz drugi z rzędu organizatorzy IPM Essen zdecydowali o odwo - łaniu wydarzenia. Kolejną jego edycję zaplanowano dopiero na 24-27 stycznia 2023 r. Targi zaprezentowały jednak interesujący raport na temat rynku roślin ozdob - nych, opracowany przez agencję CO CONCEPT. Z zebranych danych wynika, że w 2020 r. branża ogrod - nicza w Niemczech zanotowała rekordową sprzedaż 9,4 mld €, a ub.r. mógł przynieść jeszcze lepszy wynik. W 2020 r. niemieccy konsumenci przeznaczyli aż o 5,1% więcej pieniędzy na zakup roślin ozdobnych niż w 2019 r., a w 2021 r. roczny wzrost wyniósł 9%. Wydatki na rośliny per capita u naszych zachodnich sąsiadów zwiększyły się średnio o 1 €, co w kraju liczącym 83 mln mieszkańców miało znaczący wpływ na rozwój rynku roślinnego. Zdecydowana większość: aż 80% dystrybutorów oceniło miniony sezon jako dobry lub bardzo dobry.Należy jednak pod - kreślić, że liczba gospodarstw produkujących rośliny ozdobne zmniejszyła się o 15% od 2017 r. Istotnie natomiast zwiększyła się uprawa niekwitnących roślin doniczkowych–o 27%. Bolączką branży szkółkarskiej są nie tylko niedobory kadrowe, ale też m.in. wyższe koszty logistyczne (wzrost o 10-20%), szybujące ceny oleju opałowego (wzrost o 50%) i pojemników (wzrost o 20%).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz