Lider biznesu 2/2023

12 Nr 2/2023 BLIŻEJ BRANŻY rozwiązania niskonapięciowe stają się coraz bardziej popularne. Ograniczenia technologiczne, z którymi bory - kaliśmy się jeszcze piętnaście lat temu, zostały wyelimi - nowane przy jednoczesnym zachowaniu silnych stron tra - dycyjnych rozwiązań, takich jak bezpieczeństwo i łatwość instalacji. Co nowego w ofercie nawozów i nasion? M.W.: Nawozy i nasiona to urozmaicenie naszej oferty. W tym obszarze współpracujemy z wiodącymi produ - centami z Europy. Od ponad trzech lat wprowadzamy rozwiązania o zmniejszonym negatywnym wpływie na środowisko i dlatego w naszej ofercie pojawiły się orga - niczno-mineralne produkty nawozowe belgijskiej firmy DCM. Z początkiem tego roku do naszej oferty wprowa - dziliśmy również skuteczne w działaniu biopreparaty Bio - logy, które są bezpieczne dla ludzi, zwierząt i środowiska. Ostatnie lata dla wielu polskich firm nie były łatwe. Jak kondycja Drago? M.W.: Jesteśmy szczęściarzami, bo ostatnie trzy lata pod względem biznesowym były dla nas bardzo dobre. Pan - demia przysłużyła się naszej branży, pozamykała ludzi w domu, a ci docenili walory własnych domostw. Wiele osób w pandemii inwestowało w swoje ogrody. Drago otworzyło właśnie nowy magazyn wysokiego skła- dowania. Co zyskają klienci? M.W.: Od dawna jednym z priorytetów naszej firmy jest szybka realizacja zamówień. Przez ostatnie lata wysyłka była organizowana w dwóch niezależnych lokalizacjach, co komplikowało procesy logistyczne. W kwietniu otwo - rzyliśmy w Gdańsku nowy magazyn, co przyniosło nam zoptymalizowanie i przyspieszenie wszystkich operacji. Dzięki niemu możemy również realizować pomysły doty - czące wprowadzania do naszej oferty nowych produktów. Czy Drago planuje zatem zwiększać zatrudnienie? M.W.: Obecnie pracuje u nas blisko 40 osób. Bardzo ostrożnie dzisiaj myślimy o powiększeniu zespołu. Nowe stanowisko pracy to duża odpowiedzialność pracodawcy w długiej perspektywie czasu. W naszej firmie bowiem proces rekrutacyjny zakłada, że zatrud - niona osoba zostanie z nami na długie lata. Najlepiej aż do swojej emerytury. Nie zawsze jest to możliwe, ale chcemy, aby tak właśnie było. Przyjazna firma to przede wszystkim zgrany zespół, który ją tworzy, gdzie wszyscy wzajemnie się szanują. Czy fakt, że Drago działa w Gdańsku, a firmie wiedzie się dobrze, przynosi jakieś korzyści społeczności lokalnej? M.W.: Lokalność jest ważna dla naszej firmy, tu żyjemy, tutaj rosną nasze dzieci. Od dwunastu lat Drago wspiera lokalny klub piłkarski Jaguar Gdańsk. Zaangażowaliśmy się właśnie w tę inicjatywę, bo ten klub to wielka pasja jednego z założycieli Drago. Kiedy zaczynaliśmy wspólną przygodę z Jaguar Gdańsk, można śmiało powiedzieć, że było tam tylko przysło - wiowe ściernisko. Od tamtego czasu wiele się zmieniło, obecnie Jaguar Gdańsk może poszczycić się najlepszą infrastrukturą piłkarską na Pomorzu. Do nas należy najliczniejsza akademia piłkarska w województwie, do której na treningi uczęszcza ponad 700 dzieci. Nie mamy ograniczeń wiekowych, do gry i aktywności fizycznej zapraszamy wszystkich w wieku

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz