Lider biznesu 2/2023

18 Nr 2/2023 wydaje się kompletny. Jak podali organizatorzy IPM Essen, w bieżącym roku odsetek firm spoza Niemiec wyniósł 66% i był o 4% większy niż w 2020 r. ŚRODOWISKO, KLIMAT – W CENTRUM UWAGI Zgodnie z duchem czasu targi w Essen unaoczniły pro - ekologiczne trendy, jakie dotyczą branży ogrodniczej. Wyraźnie komunikowali to organizatorzy IPM, a o nasi - lających się tendencjach „eko” przekonywały ekspozy - cje wielu firm – choćby z doniczkami, substratami lub BLIŻEJ BRANŻY 5 6 7 8 opakowaniami czy też rynków hurtowych, które zajmują się dystrybucją roślin (m.in. wymagania co do certyfika - tów poświadczających produkcję przyjazną środowisku – fot. 10). „Odpowiedzialne korzystanie z energii, wody, nawozów, podłoży i środków ochrony roślin” to jedno z głównych oficjalnych przesłań IPM 2023. Często powtarzaną frazą były „zmiany klimatu”, które wpływają na dobór roślin – widać wzrost znaczenia gatunków i odmian odpornych na suszę oraz upały i modę na ogrody śródziemnomorskie. Jednocześnie targi stanowiły przegląd produktów z serii „rośliny dla Z sezonem wiosennym najbardziej kojarzą się rośliny balko- nowo-rabatowe (tu: Beniamin Pudełko, reprezentujący firmę Selecta One® – hodowcę m.in. kalibrachoi) „Zielone” rośliny doniczkowe oryginalnie promowane przez duńską Grupę Gasa Rośliny pokojowe o ozdobnych liściach były dobrze widoczne na targach Na targach w Essen nie zabrakło też kwiatów ciętych

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz