Lider biznesu 2/2023
Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 19 klimatu”, które pomagają ograniczać globalne ocieple - nie czy ekstremalne zjawiska atmosferyczne. Kolejna sfera ważnych wystawowych innowacji odno - siła się do świata cyfrowego i związanych z nim tech - nologii oraz rozwiązań – w produkcji ogrodniczej, mar - ketingu i sprzedaży (fot. 11). KONTAKTY BEZPOŚREDNIE I MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W podsumowaniach targów podkreślano dużą wartość tradycyjnych, bezpośrednich kontaktów między uczest - nikami sektora, którzy przez dwa lata nie mogli się spo - tkać na IPM Essen. Oliver P. Kuhrt, dyrektor generalny Messe Essen, mówił wręcz o radości bywalców zwią - zanej z powrotem stacjonarnej imprezy po uporczywej przerwie. Stwierdził dodatkowo, że niepowtarzalna, rodzinna atmosfera, którą oni tworzą, wyróżnia IPM wśród wydarzeń targowych, jakie organizuje kierowana przez niego instytucja. Rodzinne klimaty nie wyklu - czają biznesu, wręcz przeciwnie: na podstawie badań ankietowych podano, że około 30% zwiedzających zło - żyło podczas IPM Essen 2023 konkretne zamówienia u wystawców, a ponad 2/3 zadeklarowało, że planuje sfinalizować rozmowy po targach, na podstawie otrzy - manych informacji. Z drugiej strony zwrócono uwagę, że wydarzenie to okazało się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej obecne w mediach społecznościowych, czyli w przestrzeni wir - tualnej. To efekt ogólnie rosnącej popularności tego sposobu komunikacji, a ponadto – jak uważają organi - zatorzy IPM – zasługa sławnych i coraz aktywniejszych ogrodniczych influencerów oraz podcasterów, którzy relacjonowali wystawę „na gorąco” z Essen lub komen - towali ją „skądkolwiek”. I tak, podczas IPM Essen 2023 profil targów na Instagramie był odwiedzany o 34% częściej niż przed ich rozpoczęciem, a na LinkedInie BLIŻEJ BRANŻY – o 16% (to tylko wyniki kanałów prowadzonych przez Messe Essen, natomiast ożywienie, jakie globalnie panowało w mediach społecznościowych wokół tego wydarzenia, było jeszcze większe). CO KRAJ, TO OBYCZAJ Spośród prawie 50 nacji, które reprezentowali wystawcy, szczególną pozycję zajmowała Wielka Bry - tania (fot. 12) – kraj partnerski targów IPM Essen 2023. Promowała m.in. nowe, kompaktowe odmiany powojni - ków hodowli R. J. Evisona czy szeroką ofertę agapantów z Fairweather’s Nurseries. W sumie tzw. narodowe stoiska miało 15 krajów (po rekordowym 2020 roku, gdy tego typu ekspozycji było 20, nastąpił więc spadek, tłumaczony głównie nie - obecnością gości z Dalekiego Wschodu). W tym gronie znalazła się nie po raz pierwszy Polska. Tradycyjnie już 9 10 11 Modne i efektowne piwonie z ekspozycji firmy Green Works Rośliny z certyfikatem poświadczającym produkcję przy- jazną środowisku – na stoisku rynku hurtowego Landgard Spółka Green Solutions Software GmbH pro- ponowała m.in. oprogramowanie w chmurze 12 Krajem partnerskim targów IPM Essen 2023 była Wielka Brytania
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz