Lider biznesu 2/2023

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 23 swoją ofertę po raz 16. Podjęcie decyzji o udziale w tym wydarzeniu nie było jednak oczywiste, ze względu na nagromadzenie imprez wystawienniczych (m.in. lutowa Fruit Logistica w Berlinie) oraz konferencji dotyczących owoców jagodowych, które są na fali i stanowią obec - nie główne źródło przychodów grupy. Jak jednak przy - znał Tadeusz Kusibab, IPM Essen wciąż jest miejscem nawiązywania nowych kontaktów, dlatego warto się tam pojawiać (fot. 19). Firma JMP Flowers, która jako wystawca IPM Essen wystartowała w 2017 r., i tym razem pokazała swój flagowy produkt – storczyki falenopsis. W br. szcze - gólną uwagę na ekspozycji tego przedsiębiorstwa, które zajmuje się szklarniową produkcją kwiaciar - ską oraz handlem, zwracała nowa marka Mariflora i związany z nią szerszy asortyment ozdobnych roślin doniczkowych kierowanych przede wszystkim do sieci. Agnieszka Ptaszek-Kwolek (fot. 20), współwłaścicielka rodzinnej firmy, która działa jako JMP Flowers Grupa Producentów sp. z o.o, podkreśliła, że Mariflora to brand adresowany głównie do młodszych klientów – do tego grona odbiorców dostosowano identyfika - cję graficzną zarówno ogólną, jak i dotyczącą podania roślin („wesołe” opakowania). Pani Agnieszka poinfor - mowała, że jako eksporter grupa JMP Flowers skupia się obecnie na Niemczech i krajach skandynawskich, ale targi IPM pomagają poszerzać pulę zagranicznych kontrahentów i zasięg, gdyż są miejscem spotkań ludzi z całego świata. Firma wykorzystała zarazem udział w tej imprezie wystawienniczej na poszukiwanie kom - plementarnych dostawców roślin doniczkowych, które sama produkuje na powierzchni 1 ha (storczyki – na 11 ha; ponadto róże i anturium uprawiane na kwiaty cięte zajmują w sumie 6,7 ha szklarni). KWESTIA PRIORYTETÓW Wśród wystawców, którzy regularnie uczestniczą w IPM Essen, było też paru polskich wytwórców doniczek i pojemników, w tym MZ Forma. Pokazała ona m.in. coraz bardziej poszukiwane szare doniczki produkcyjne z recyklingu – otrzymane z odpadów BLIŻEJ BRANŻY pokonsumenckich PCR (i nadające się do ponownego przetworzenia, czyli wprowadzenia w obieg zamknięty). Jak podali właściciele MZ Formy Marzena Marciniak - -Ziomek i Przemysław Ziomek (fot. 21), dostarczają produkty do odbiorców na całym naszym kontynen - cie, głównie jednak eksport trafia do Europy Zachod - niej (Holandia, Niemcy, Belgia). Państwo Ziomkowie uważają IPM za priorytetowe wydarzenie wystawien - nicze w swojej działalności biznesowej, a na dru - gim miejscu stawiają targi techniki i technologii GreenTech w Amsterdamie. < 19 20 21 Tadeusz Kusibab,Aleksandra Kusibab-Wyka oraz Mirosław Popowicz Właściciele firmy MZ Forma Marzena Marciniak-Ziomek i Przemy- sław Ziomek Agnieszka Ptaszek-Kwolek z firmy JMP Flowers, która promowała nową markę Mariflora

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz