Lider Biznesu 2/2024

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 21 Sektor pod nazwą „Garden Center New Trend” na targach Myplant & Garden 2024, z ciekawą oprawą graficzną i stylistyczną BLIŻEJ BRANŻY amatorskich) do dalszej produkcji, trafiających m.in. do polskich ogrodników, również prowadzi hodowlę własnych odmian. Jennifer Elisa De Faveri z działu sprzedaży tego przedsiębiorstwa jako tegoroczną nowość wskazała białą argyrantemę (Argyranthemum) Chicco z serii Daisy® Compact. Argyrantema krzewiasta (A. frutescens), tzw. Margarita (Margherita), to kolejny charakterystyczny dla Italii produkt, dlatego odmiany tego gatunku są tam mocno eksponowane. Gruppo Padana pokazała też nową serię odmian lawendy „francuskiej” (Lavandula stoechas) – Lavinia Compact, o kompaktowej budowie roślin. Lawendy należą do segmentu „ziół i roślin aromatycznych”, których znaczenie dla rynku Italii i eksportu trudno przecenić. Nie brakowało też innych specjałów włoskiej produkcji – choćby okazałych „zielonych” roślin pokojowych czy materiału szkółkarskiego (nie było go jednak za wiele). Jak zawsze wzrok wabiły też dekoracyjne donice i doniczki – kolejna mocna strona ogrodniczego przemysłu Italii. DESIGN I WNĘTRZARSKIE MODY Włosi, znani ze znakomitego designu, zwracają nań uwagę także podczas targów ogrodniczych. Wzorem poprzednich lat wnętrzarskie mody, wykorzystujące rośliny doniczkowe i kwiaty cięte, pokazał w Mediolanie niemiecki wydawca Bloom’s World – powtórzył prezentację tegorocznych trendów dekoratorskich i lifestylowych, która miała premierę w trakcie styczniowych targów IPM Essen 2024. Przedstawiono następujące style: Advanced Poetry („wyrafinowana poezja”), Comfort Zone („strefa komfortu”), Daily Smile („uśmiech na co dzień”), Desert Retreat („pustynne zacisze”), Wildly Botanical („botaniczna dzikość”), którym towarzyszyła adekwatna kolorystyka. TENDENCJE SPRZEDAŻOWE, CZYLI GARDEN CENTRE NEW TREND Sektor pod nazwą „Garden Center New Trend”, który dotyczy tendencji w sprzedaży detalicznej i towarzyszy targom Myplant & Garden od drugiej edycji (2016 r.), wyraźnie wyróżniał się w tym roku pod względem oprawy. I tym razem nie zabrakło najbardziej nośnych trendów, które wkraczają do wszystkich dziedzin naszego życia i odnoszą się nie tylko do rynku ogrodniczego. Promowano więc tematykę proekologiczną – m.in. gospodarkę cyrkularną (obiegi zamknięte, recykling) i związane z nią produkty „nowej generacji”. Na przykład zaprezentowano linię pojemników z serii Tera włoskiej firmy Teraplast, która szczyci się tym,że produkuje doniczki wyłącznie z odpadów – przede wszystkim zużytego i ponownie poddanego obróbce plastiku. Niedawno Trend dekoratorski Desert Retreat, czyli „pustynne zacisze” – wg BLOOM’s Doniczki i osłonki z serii „Wood Essence”, w których zawartość plastiku zmniejszono na rzecz drewnianych wiórów dodanych do tworzywa sztucznego wprowadziła do oferty serię „Wood Essence”, w której przypadku tradycyjny surowiec (tworzywo sztuczne) połączono z drewnem (również materiałem odpadowym), co nadało doniczkom bardziej naturalny wygląd. Pokazano też wytwarzane z użyciem odpadów kawowych doniczki Lamela eco (powstają z kompozytu składającego się z polipropylenu – stanowi min. 60%, wiórów drewnianych i łusek z nasion kawy) oraz granulowany nawóz organiczny (firmy VigorPlant). Nie obyło się bez kącika popularyzującego biologiczną różnorodność – w tym rozwiązania sprzyjające owadom zapylającym. Lansowano gotowe do stosowania (w uprawach amatorskich) naturalne środki ochrony lub preparaty wspomagające odporność roślin – m.in. na bazie pokrzywy czy skrzypu (produkty z oferty Il Paese Verde). Jeśli chodzi o asortyment roślin, proponowano zestawy sukulentów odpornych na suszę, upał, skwar. Zwracano także uwagę na „zielone” rośliny pokojowe jako nieodzowne elementy każdego wnętrza (były różne propozycje dopasowane do warunków świetlnych).

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz