Lider Biznesu 2/2024

42 Nr 2/2024 Co to jest UX? User Experience (UX) to inaczej doświadczenia użytkownika. W kontekście digital marketingu o UX mówi się jako o projektowaniu i badaniu interfejsów cyfrowych, które w centrum uwagi stawiają potrzeby i komfort użytkowników. Podstawą działań jest to, by dowiedzieć się, czego oczekuje odbiorca i dostarczyć mu intuicyjnych, wygodnych rozwiązań. Wszystko po to, aby korzystanie z produktów cyfrowych było przyjemnością. 8. PRODUKTY ALTERNATYWNE I PODOBNE Polecanie podobnych produktów na karcie produktowej może nie tylko zwiększyć wartość średniego zamówienia, ale również dostarcza użytkownikowi więcej opcji wyboru. Jest to szczególnie wartościowe w przypadku klientów niezdecydowanych. Gdy użytkownik ma problem ze sfinalizowaniem zakupu, dobrze pokazać mu, że w ofercie są inne, podobne produkty, którymi może być zainteresowany. 9. PORÓWNANIE PRODUKTÓW – UŁATWIENIE WYBORU Sekcja porównania produktów to kolejne narzędzie, które może ułatwić klientom dokonanie ostatecznego wyboru. Porównanie kluczowych cech różnych produktów w bezpośrednim kontekście pomaga w szybszej i bardziej świadomej decyzji zakupowej. 10. WYCZERPUJĄCE INFORMACJE O PRODUKCIE Aby zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu, karta produktowa powinna być kompletnym i podstawowym źródłem informacji o produkcie. Bogaty i wyczerpujący opis nie tylko buduje wizerunek sklepu jako eksperta w danej dziedzinie, ale również pozwala klientom dokonać świadomego wyboru. Opracowanie efektywnego UX karty produktowej wymaga przemyślanej strategii, której fundamentem jest dogłębne zrozumienie potrzeb i oczekiwań użytkowników. Znalezienie idealnych rozwiązań, które doskonale sprawdzą się we wszystkich branżach, jest nie lada wyzwaniem. Sukces w tym obszarze zależy przede wszystkim od umiejętności personalizacji i adaptacji do specyfiki każdej grupy docelowej. Choć istnieją rozwiązania uważane za stosunkowo uniwersalne, to ich skuteczne wdrożenie wymaga odpowiedniego dostosowania, które może diametralnie zwiększyć efektywność sprzedaży. Stąd też popularność usługi projektowania UX karty produktowych, gdzie specjalista od doświadczeń konsumentów tworzy makiety prezentujące produkty, które maksymalnie skupiają uwagę i odwołują się do potrzeb konsumentów. Świadome zastosowanie zaprezentowanych dziesięciu kluczowych elementów UX, dostosowanych do charakterystyki danej branży i preferencji odbiorców, staje się kluczem do budowania skutecznych, przyciągających uwagę i konwertujących kart produktowych. < O autorze Prezes zarządu agencji e-marketingu i e-commerce Ideo Force Sp. z o.o., a także wiceprezes zarządu w agencji PR Exacto. Doktor w dyscyplinie: nauka o komunikacji społecznej i mediach. Wykładowca studiów podyplomowych między innymi na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz na Uniwersytecie Łódzkim. Ekspert Questus (CIM) w zakresie Digital Optimisation oraz Digital Customer Experience. Autor książek, takich jak: „E-commerce. Sztuka budowania zaufania”, „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka” oraz „Content marketing – współczesny poradnik po marketingu treści”. : / wojciechszymanskipl/ POZIOM WYŻEJ

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz