Lider Biznesu 2/2024

66 Nr 2/2024 Busem przez polskie ogrody w pełni 7 sezonu Sezon ogrodowy w pełni, co oznacza, że siódmy sezon projektu realizowanego na blogu www.zogrodemnaty.pl jest już również zaawansowany. Podczas tych kilku miesięcy tego roku działo się wiele, bus podróżował po całym kraju, odwiedzał ogrody prywatne, ale również inne ciekawe miejsca. To wszystko po to, aby wydobyć z nich to, co najcenniejsze i móc inspirować setki tysięcy czytelników. TEKST I ZDJĘCIA: Tomasz Szostak, zogrodemnaty.pl BUSEM PRZEZ POLSKIE OGRODY Projekt, który rozpoczął się w styczniu 2018 roku, nieprzerwanie trwa do dzisiaj, a jako jego autor niestrudzenie wyszukuję kolejne wyjątkowe miejsca, które są prawdziwą kopalnią pomysłów i inspiracji. Na drodze busa pojawiają się ogrody w przeróżnych stylach, od sielskich, przez japońskie, prowansalskie, rustykalne, po nowoczesne. Ale jedna cecha pozostaje wspólna. Każdy z nich ma w sobie coś, co zdecydowanie go wyróżnia. W każdym ogrodzie można dostrzec pracę i zaangażowanie właścicieli, ale przede wszystkim niezwykłą kreatywność, zamiłowanie do natury i nutę fantazji. Przykładem może być tych kilka kadrów z różnych ogrodów, z których każdy zachwyca i każdy jest jedyny w swoim rodzaju. Warto również przypomnieć, że projekt łączy wizyty w oryginalnych ogrodach z ciekawą prezentacją partnerów i ich produktów. Podkreślenia wymaga również fakt,że ma misję edukacyjną, w oryginalny i przystępny sposób pokazując pasję i radość, jaką może nieść samodzielne i przemyślane zagospodarowywanie przestrzeni, stosowanie ciekawych rozwiązań w zakresie materiałów, produktów, architektury ogrodowej i nasadzeń roślinnych. Udowadnia również, że własnymi pomysłami, podpartymi ciężką i systematyczną pracą, można osiągnąć spektakularne efekty, które mogą zachwycać i inspirować tysiące osób. Cały projekt, poza oryginalnym i kolorowym ogrodowym tłem do prezentacji, ma jeszcze jedną zaletę – jest tak skonstruowany, aby był realizowany przez cały rok, od stycznia do grudnia, pokazując tym samym,że ogrody mogą być atrakcyjne przez cały czas, a nie tylko kilka miesięcy w roku. Ma to znaczenie również w kontekście partnerów, daje im możliwość „na wydłużenie sezonu”, ponieważ ich produkty są pokazywane całorocznie, dopasowywane do określonych okresów, często uświadamiając czytelników, że w ogrodzie można realizować się przez cały rok. Podsumowując, można z całą pewnością powiedzieć, że projekt „Busem przez polskie ogrody” utkwił już w świadomości czytelników na tyle mocno, a sam bus stał się już tak mocno rozpoznawalny, że stanowi to doskonałą podstawę do rozbudowy projektu i kontynuowania go w latach kolejnych. <

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz