LIDER BIZNESU 2/2025

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 33 W tym roku targi w Mediolanie odwiedziło prawie 27 000 osób Fot. Myplant Charakterystycznym akcentem wczesnowiosennego wydarzenia są typowe dla Italii żółto kwitnące akacje, tzw. mimozy Wydarzenie zgromadziło ponad 800 wystawców, którzy zajęli w sumie 55 000 m2 powierzchni ekspozycyjnej, i zwabiło prawie 27 000 zwiedzających – o dwa tysiące więcej niż w 2024 r. Grupa gości powiększyła się zwłaszcza o osoby spoza Italii. Mogły się one zapoznać z różnorodnymi produktami z szeroko rozumianej branży roślin ozdobnych oraz podziwiać włoski styl i design, który przejawiał się m.in. w aranżacji stoisk czy w prezentacjach działu florystycznego. VIVA ITALIA Wzorem poprzednich lat wzrok przykuwały charakterystyczne produkty związane z lokalizacją imprezy, a zarazem rejonem produkcji roślin. Były to przede wszystkim: kwitnące na żółto akacje (Acacia dealbata) – tzw. mimozy, cytryny (i pokrewne im gatunki) w doniczkach, kaktusy i inne sukulenty, oliwki w pojemnikach. Wiekowe oliwki wyróżniały firmę Piante Larosa Giuseppe. Najstarszy i największy okaz, jaki pokazała (eksponowany był „na leżąco”), miał 700-800 lat i kosztował około 20 000 €. Na drugim biegunie znalazły się pokojowe oliwki, proponowane przez przedsiębiorstwo I Giardini di Giulia s.r.l. jako kokedama (doniczka w postaci „kuli z mchu”). Pomiędzy tymi skrajnościami można by usytuować oliwkowy bonsai, który zaprezentowała na swojej ekspozycji – w sporym kąciku z „drzewkami na tacy” – szkółka Giorgio Tesi Group. TEKST I ZDJĘCIA: Alicja Cecot Targi Myplant & Garden dają przykłady ciekawego designu (tu: ekspozycja firmy Vigo z Albengi, producenta ziół w doniczkach) Cytryna w pojemniku – wizytówka gospodarstwa Azienda Vivaistica di Scilipoti GARDEN BIZNES

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz