Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 39 oferowała je m.in. włoska firma Vigor Plant, która pod koniec ub.r. wprowadziła na rynek swoje nowe podłoże zawierające głównie ziemię kompostową, włókna drzewne („ekofibre” – 20%), włókna kokosowe. Producenci i dostawcy roślin na rynek detaliczny podkreślają także odchodzenie od plastiku w przypadku opakowań, a nawet doniczek – na rzecz wyrobów z celulozy. Na przykład firma Cactiland zaprezentowała zestawy sukulentów w doniczkach celulozowych, zaopatrzone w etykiety z tekturki i umieszczone w kartonowych tacach z napisem Green Box. TRENDY DEKORATORSKIE Podobnie jak podczas poprzednich odsłon targów Myplant & Garden, niemiecki wydawca Bloom’s World zademonstrował wnętrzarskie mody, które wykorzystują rośliny doniczkowe i kwiaty cięte. Prezentacja trendów dekoratorskich 2025 obejmowała następujące style (które częściowo nawiązywały do ubiegłorocznych, choć miały inne nazwy): Travel Journals („pamiętniki z podróży”), Golden Hour („złota godzina”), Joie de Vivre („radość życia”), Me-Time („czas dla siebie”). Współczesne tendencje dotyczące designu znalazły też wyraz na ekspozycjach firm, które oferują ozdobne Iza Tkaczyk (z asystentką - z prawej) podczas pokazu florystycznego na głównej scenie sektora Decor District Show Hanneke Frankemy cieszył się dużym zainteresowaniem Vincenzo Antonucci prezentował precyzyjne, artystyczne kompozycje Flower Couture – połączenie mody z florystyką Kompozycje przestrzenne – 8 „architektonicznych struktur botanicznych” Fot. Myplant GARDEN BIZNES
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz