LIDER BIZNESU 2/2025

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 39 oferowała je m.in. włoska firma Vigor Plant, która pod koniec ub.r. wprowadziła na rynek swoje nowe podłoże zawierające głównie ziemię kompostową, włókna drzewne („ekofibre” – 20%), włókna kokosowe. Producenci i dostawcy roślin na rynek detaliczny podkreślają także odchodzenie od plastiku w przypadku opakowań, a nawet doniczek – na rzecz wyrobów z celulozy. Na przykład firma Cactiland zaprezentowała zestawy sukulentów w doniczkach celulozowych, zaopatrzone w etykiety z tekturki i umieszczone w kartonowych tacach z napisem Green Box. TRENDY DEKORATORSKIE Podobnie jak podczas poprzednich odsłon targów Myplant & Garden, niemiecki wydawca Bloom’s World zademonstrował wnętrzarskie mody, które wykorzystują rośliny doniczkowe i kwiaty cięte. Prezentacja trendów dekoratorskich 2025 obejmowała następujące style (które częściowo nawiązywały do ubiegłorocznych, choć miały inne nazwy): Travel Journals („pamiętniki z podróży”), Golden Hour („złota godzina”), Joie de Vivre („radość życia”), Me-Time („czas dla siebie”). Współczesne tendencje dotyczące designu znalazły też wyraz na ekspozycjach firm, które oferują ozdobne Iza Tkaczyk (z asystentką - z prawej) podczas pokazu florystycznego na głównej scenie sektora Decor District Show Hanneke Frankemy cieszył się dużym zainteresowaniem Vincenzo Antonucci prezentował precyzyjne, artystyczne kompozycje Flower Couture – połączenie mody z florystyką Kompozycje przestrzenne – 8 „architektonicznych struktur botanicznych” Fot. Myplant GARDEN BIZNES

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz