LIDER BIZNESU 3/2020

18 garden biznes kupowi droższych wysokojakościowych produktów. Marka w tym segmencie handlu nieustannie zyskuje na znaczeniu. Klienci przekonują się ponadto do zakupu grilli gazo- wych, po które sięgają ze względu na wygodę, czystość i ekologiczność. Najbliższe lata mogą natomiast przy- nieść znaczący wzrost popytu na grille elektryczne, po- nieważ dynamicznie rośnie liczba mieszkańców miast nieposiadających ogrodów i tarasów, dla których grillo- wanie jest całorocznym hobby. Jak zauważają analitycy firmy badawczej Market.Us, elektryczne grille zapew- niają przede wszystkim sporą elastyczność w zakresie przyrządzania potraw: w domowych i zewnętrznych warunkach, w czym tkwi sekret ich globalnego sukce- su. Ponadto produkty te dostępne są w coraz bardziej atrakcyjnych cenach, co nie pozostaje bez wpływu na sprzedaż. Co więcej, „grillowanie na prąd” stanowi dla konsumentów na świecie zdrowszą opcję niż stosowa- nie węgla, m.in . ze względu na ograniczanie śladu wę- glowego, niską zawartość tłuszczu, a wysoką – cennych składników odżywczych, co w nadchodzących latach może stać się motorem napędowym w tej kategorii produktowej. Węgiel w odwrocie? Jak wiele preferencji konsumentów na świecie, tak wiele rozmaitych produktów do grillowania. W ostatnim cza- sie grille gazowe oraz elektryczne zdecydowanie zysku- ją na popularności, przejmując większe udziały w glo- balnym rynku. Za wcześnie jednak, by mówić o schyłku ery grillów węglowych. Wg badań ResearchAndMarkets bowiem, w 2018 r. ich światowa sprzedaż wyniosła aż 1,72 mld dol. i co znamienne – ma rosnąć w średniorocz- nym tempie 6,7% aż do 2027 r. – dużo szybciej niż cały rynek. Zdaniem wielu amatorów BBQ, korzystanie z gril- li węglowych gwarantuje przygotowywanym mięsom

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz