LIDER BIZNESU 3/2020
19 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy i daniom wyjątkowy, niepowtarzalny smak. Poza tym podpiekanie mięs i potraw na grillach węglowych nie wymaga stosowania oleju i zapewnia wysoką zawartość składników odżywczych. Popytowi na tradycyjne grille węglowe w nadchodzących latach z pewnością będzie sprzyjała ich wysoka dostępność, relatywnie dobry sto- sunek jakości do ceny, a także wszechstronne i bardzo łatwe zastosowanie. To nadal czynniki, za które miłośni- cy grillowania na całym świecie najbardziej cenią grille na węgiel, pelet i drewno. Można szacować, że na zapo- trzebowanie na produkty z tej grupy będzie korzystnie wpływało ponadto niesłabnące zainteresowanie poza- miejskimi piknikami oraz kampingami. Do odważnych świat należy Mogłoby się wydawać, że entuzjaści grillowania dość nieufnie podchodzą do wszelkich nowinek. Tymczasem eksperci Market.Us czy Grillindustrie Verband BIAG wskazują, że innowacyjność stanowi jeden z najważ- niejszych filarów wzrostu sprzedaży w obrębie segmen- tu BBQ. Nowoczesny grill zastępuje nie tylko tradycyjny rożen, ale również przydomową wędzarnię, piekarnik i kuchenkę. Dostępność tego rodzaju rozwiązań oraz różnych akcesoriów dynamizuje sprzedaż produktów grillowych i można oczekiwać, że ta globalna tendencja w ciągu najbliższych kilku lat na pewno się utrzyma. Świadomość rośnie Prognozuje się, że miłośnicy potraw spożywanych w otoczeniu zieleni coraz bardziej będą też zwracać uwagę na „zielone” i przyjazne środowisku rozwiązania. Dlatego detaliści, obok ekologicznego brykietu i rozpa- łek, powinni zaoferować kupującym również np. spe- cjalne grille na pelet. Poza tym do grillowych trendów przenika moda na wegetarianizm i weganizm, o czym warto pamiętać przy kompletowaniu zamówień akce- soriów. W nurt ekologiczności wpisuje się ponadto za- stępowanie tradycyjnego węgla drewnianymi zrębka- mi. Dotychczas tę metodę grillowania wykorzystywano wwybranych restauracjach. Konsumenci na całym świe- cie docenili jednak aromat palonego drewna i smak, jaki nadaje ono np. stekom, kiełbasom, burgerom, owocom morza, a nawet grillowanym warzywom. Kupujący mogą znaleźć w ofercie nie tylko zrębki bukowe czy dę- bowe, ale również olchowe, brzozowe, jabłoniowe czy brzoskwiniowe. Warto nadmienić, że niektóre europej- skie firmy oferujące tego rodzaju produkty, idą o krok dalej i sprzedają je np. z certyfikatem FSC, gwarantują- cym zrównoważone wykorzystanie zasobów leśnych. Rzeczywistość czy melodia przyszłości Choć w wielu gospodarstwach domowych nic nie za- stąpi tradycyjnej wędzarni, grilla węglowego albo ga- zowego, w segmencie BBQ od przybytku głowa nie boli i konsumenci wykazują coraz większe zaintereso- wanie tzw. stacjami barbecue oraz kompleksowo za- opatrzonymi zewnętrznymi kuchniami. W Niemczech outdoorowe stanowiska kuchenne stają się nie tylko standardem w gastronomii, ale również w prywatnych ogrodach. Nowoczesny koncept ogrodowej kuchni obejmuje takie jednostki jak grille, zlewy, lodówki oraz inne elementy wyposażenia. Wysokojakościowy design w połączeniu z technicznym zaawansowaniem sprawia, że przyrządzanie potraw na świeżym powietrzu w okre- sie wiosenno-letnim przestaje być świętem, a staje się codziennym rytuałem. W ten sposób ogrody zmieniają się w integralną część domostw, a sezonu grillowego nie determinują już w takim stopniu warunki pogodo- we. Można w związku z tym spodziewać się, że branża Prognozuje się, że miłośnicy potraw spożywanych w otoczeniu zieleni coraz bardziej będą też zwracać uwagę na „zielone” i przyjazne środowisku rozwiązania.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz