LIDER BIZNESU 3/2020

20 garden biznes Michał Piotrów Specjalista do Spraw Strategii i Rozwoju W firmie Broil King już od 20 lat obserwujemy ewolucję polskiego rynku BBQ. Ostatnie 5 lat to okres szczególnie dynamicz- nych zmian preferencji klientów i rozwoju kate- gorii. Polacy znani są ze swojej pasji do grillowania, ale zauważamy, że odcho- dzą od tradycyjnej kiełbasy i poszukują bardziej wyrafino- wanego smaku ryb, steków czy warzyw. Wszystko dzięki grillom gazowym, które coraz częściej pojawiają się w pol- skich ogrodach i na tarasach ze względu na wygodę oraz łatwość przyrządzania potraw, ale również na doskonały smak. Gotowanie w ogrodzie staje się nowym trendem na spędzanie wolnego czasu z rodziną i znajomymi. Wierzymy, że szczególnie w tym roku podczas panują- cej pandemii, wspólne grillowanie w rodzinnym gronie z zachowaniem środków ostrożności zbliży ludzi do sie- bie. Będą to wyjątkowe chwile spędzone z najbliższymi i wspólnie przygotowanymi posiłkami. Odpowiedni grill gazowy to miejsce w ogrodzie, gdzie przez cały dzień możemy przygotowywać posiłki po- cząwszy od śniadania, lunchu, obiadu, deseru kończąc na kolacji. Obrotowy rożen, kuchenka boczna oraz szereg akcesoriów otwierają drzwi na całkowicie nowe doznania kulinarne z grilla. Edukujemy i pokazujemy na naszym blogu broilking.pl/przepisy , Facebooku czy Instagramie nietuzinkowe przepisy, które każdy może wykonać sam w swoim ogrodzie, zaskakując tym samym swoją rodzinę, a wkrótce po kwarantannie swoich znajomych. Grill gazowy staje się coraz częściej miejscem obowiązko- wym w ogrodzie, i to już na etapie projektowania domu. Zwracają się do nas projektanci z zapytaniemo grille gazo- we do zabudowy, które mamy w swojej ofercie. Dzięki nim mogą indywidualnie aranżować przestrzeń w ogrodzie i dopasować grill do indywidualnych potrzeb klienta. Na etapie projektowania ogrodu można również wykorzy- stać grille na gaz ziemny, dzięki czemu nie musimy mar- twić się już o wymianę butli gazowej. Tegorocznym hitem firmy Broil King są grille na pellet, które definiują grillowanie na nowo. Są to grillo-wędzar- nie opalane drewnem w postaci pelletów wędzarniczych. Temperatura kontrolowana jest przez zaawansowany komputer z regulatorem PID. To połączenie tradycyjnego barbecue z najnowocześniejszymi technologiami, które z precyzją kontrolują ognisko w grillu. Co ciekawe, jest to pierwszy grill Broil King, który może być sterowany aplika- cją na smartfonie. Świetnie sprawdzi się do wędzenia, pie- czenia i grillowania z niepowtarzalnym aromatem dymu. BBQ będzie „pogodoodporna”, co korzystnie wpłynie na sprzedaż nie tylko grilli, ale całego asortymentu ogrodniczego. Sprzyjające warunki Analitycy agencji Market.Us wykazują, że światowy rynek produktów BBQ w ciągu nadchodzących lat doświadczy dynamicznych wzrostów. Oczywiście całościowe do- chody w tym segmencie będą wynikały m.in. z popula- ryzacji grillowania w krajach azjatyckich, m.in . Japonii oraz Indiach. Niemniej można spodziewać się, że kraje Ameryki Płn. najprawdopodobniej pozostaną niekwe- stionowanym liderem w sprzedaży produktów do grillo- wania. W Europie BBQ również pozostanie jednym z ulu- bionych sposobów spędzaniawolnego czasuwogrodzie, zwłaszcza letnich weekendów i wyjazdów na działkę czy za miasto. Należy bowiem podkreślić, że większość grilli, wędzarni, palenisk czy zewnętrznych kuchni nadal użyt- kowana jest prywatnie, a nie komercyjnie. Bogactwo możliwości Nie tylko więc coraz większa moda na przyjęcia outdo-

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz