LIDER BIZNESU 3/2020

42 na tapecie BOOM NA SPRZEDAŻ ON-LINE Koronawirus zaskoczył absolutnie wszystkich. Z dnia na dzień zmieniły się nasze realia. Osoby, które wcześniej nie miały sprzedaży on-line, mogły wiele stracić albo szybko nadrobić te zaległości. Jak szybko można „postawić” sklep internetowy? Mariusz Balcerek doradca z platformy ZentoShop.pl: Pandemia związana z rozprzestrzenianiem się koronowirusa i związane z tym ograniczenia w szczególności są odczuwalne przez część biznesu roboczo nazywaną off-line. Ta część „commerców” z wielu powodów nie rozważała przeniesienia swojej działalności również do on-linu. Powodów takich działań należy upatrywać m.in. w charakterze prowadzonej działalności i przeświadczeniu, że mój biznes nie nadaje się do sieci, wizji swojej działalności czy też obawą, że nie damy rady z prowadzeniem takiego biznesu zarówno pod kątem technologicznym, jak i finansowym, czy też brakiem pomysłu jak to można zorganizować. Koronawirus bardzo mocno zweryfikował fakt, iż na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem prowadzenia działalności handlowej jest e-handel. Jest to rozwiązanie, które jest w stanie poradzić sobie znacznie lepiej z ograniczeniami jakich w chwili obecnej doświadczamy. Sklep internetowy należy w chwili obecnej traktować jak dodatkowego pracownika pracującego nawet 24h na dobę i 365 dni w roku. Pracownik ten nie idzie na urlop ani na chorobowe. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie umożliwili swoim klientom zakupu ich produktów/usług za pośrednictwem wirtualnej platformy, z pewnością utracili dużą część przychodów, które do tej pory generowane były przez posiadany sklep stacjonarny lub też ich sieć. Świat idzie do przodu i żyjąc w ogromnym pędzie, coraz mniej czasu mamy na wyjścia na „tradycyjne” zakupy i wybieramy te, które możemy zrealizować z wykorzystaniem swojego smartfona czy laptopa. To, co dzięki temu zyskujemy, to czas i w wielu przypadkach również pieniądze, które oszczędzamy w porównaniu do tradycyjnych zakupów. Jesteśmy też w stanie szybciej dokonać porównania i wyszukać takiego sprzedawcę, który przedstawi nam korzystniejsze warunki zakupu. Czy zawsze jest do tego potrzebna firma zewnętrzna, czy można korzystać z gotowych szablonów? S klep internetowy należy w chwili obecnej traktować jak dodatko - wego pracownika pracującego na - wet 24 h na dobę i 365 dni w roku. Pracownik ten nie idzie na urlop ani na chorobowe. Wśród najczęstszych błędów popełnianych przez właścicieli sklepów chcą - cych stworzyć e-commerce jest nadmierny pośpiech w wyborze oferty, brak analizy do - stępnych zasobów i faktu, co tak naprawdę ma nam umożliwić ten nowy kanał sprzedaży, skorzystanie z atrakcyjnej na pierwszy rzut oka oferty cenowej bez analizy ewentualnych kosztów dodatkowych. ROZMAWIA: Klaudyna Bogurska-Matys ZDJĘCIA: unsplash.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz