LIDER BIZNESU 3/2021
28 garden biznes Wnętrze na zewnątrz – segment mebli i oświetlenia ogrodowego danych agencji informacyjnej Global Market Insights wynika, że segment mebli ogrodowych na świecie osiągnął już rekordowy próg 18,5 mld dol. i do 2026 r. ma rosnąć w tempie ok. 5%. Z kolei światowy rynek elemen - tów oświetlenia ogrodowego, według agencji Statista, przekroczył już wartość 10,7 mld dol., a do 2030 r. sprzedaż tego asortymentu zwiększy się do niemal 24 mld dol. w skali globalnej! TEKST: Marcin Fajerski W erze globalnej pandemii wartość światowego rynku me- bli ogrodowych oraz oświetlenia rośnie w bardzo dynamicz- nym tempie i może przekraczać już 30 mld dol. Co znamien- ne, dotychczas główną grupą nabywczą zewnętrznych mebli i oświetlenia była branża hospitality: hotele, motele, restau- racje itd. Zapotrzebowanie na ten asortyment w rzeczonym sektorze korzystnie stymulował rozkwit rynku turystycznego i zainteresowanie zagranicznymi wojażami w krajach Amery- ki Północnej i Europie. Obecnie COVID-19 sprawia, że branża HoReCa zmaga się z kryzysem. Rośnie jednak popyt na meble i oświetlenie wśród konsumentów na całym świecie. Przytulne zewnętrzne wnętrze Światowa hossa na rynku domów jednorodzinnych z ogro- dem, moda na doposażanie i „odświeżanie” ogródków, a także nowe trendy w aranżacji przydomowej zieleni sta-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz