LIDER BIZNESU 3/2021

30 garden biznes kraju przewartościowali swoje potrzeby lifestyle’owe. Obo- wiązkowe maseczki, ograniczenia dostępu do ulubionych miejsc spędzania wolnego czasu, limity osób, zamknięte ośrodki rekreacji i kultury oraz obawy o przyszłość skłaniają polskich ogrodników do wypoczynku w pobliżu miejsca za- mieszkania i przekierowania wydatków urlopowych na ulu- biony zielony zakątek. Jak podają eksperci Sales Intellignece, już w ub.r. zainteresowanie meblami wśród polskich konsu- mentów osiągnęło maksymalny poziom. Trend wzrósł nie- mal o 60% w stosunku do 2019 r.! Można zatem spodziewać się, że rynek ogrodowych mebli i oświetlenia ogrodowego ma przed sobą lata hossy. Mieszkańcy naszego kraju przewartościo- wali swoje potrzeby lifestyle’owe. Obo- wiązkowemaseczki, ograniczenia dostępu do ulubionych miejsc spędzania wolnego czasu, limity osób, zamknięte ośrodki rekreacji i kultury oraz obawy o przyszłość skłaniają polskich ogrodników do wypo- czynku w pobliżu miejsca zamieszkania Źródło: Sales Intelligence 2020 Wzrost zainteresowania meblami ogrodowymi z podziałem na rodzaje w kwietniu 2020 w porównaniu z danymi z kwietnia 2019 leżak hamak +226% +125% Klasyka i nowoczesność Rafał Czajkowski członek zarządu Focus Garden Sp. z o.o. Sp. k. Strefa ogrodu w czasach pandemii stała się wyjątkowo ważna, a urządzanie tarasów stało się nie lada wyzwa- niem. Klienci poszukują nie tylko klasycznych form, ale coraz bardziej nowoczesnych rozwiązań. Najważniejsza w meblach ogrodowych jest praktyka, wygoda i funkcjo- nalność. Focus Garden proponuje szeroką gamę zestawów wypoczynkowych i jadalnianych wykonanych z tech- norattanu, polipropylenu czy konstrukcji aluminiowej. Dzięki najwyższej jakości wykonania meble są odporne na warunki atmosferyczne i promienie UV, a odpowied- nio dobrany model posłuży nam przez wiele lat i doda niepowtarzalnego uroku przydomowej przestrzeni, gwa- rantując relaks i odprężenie w gronie najbliższych. Oferta sklepu sprosta najbardziej wymagającym klientom. Co do zewnętrznego salonu? Z badań Sales Intelligence wynika, że właściciele ogrodów w naszym kraju w szczególności poszukują mebli do re- laksu, m.in. hamaków oraz leżaków. Od początku kwietnia 2020 r. trend wzrostowy w tych grupach produktowych został przekroczony o blisko 230%, a w 2019 r. szczyt za- potrzebowania na te artykuły przypadał dopiero na koniec maja. Można śmiało założyć, że popyt na zewnętrzne me- ble i oświetlenie będzie utrzymywał się na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście w ofercie sklepów i centrów ogrod- niczych nie powinno zabraknąć dużych parasoli, markiz czy modnych ostatnio żagli przeciwsłonecznych. Konsu- menci coraz częściej poszukują bowiem tych produktów wg analityków Sales Intelligence. Warto też zaznaczyć, że choć sprzedaż asortymentu outdoorowego w poprzed- nich latach odznaczała się sezonowością, obecnie Polacy szybciej rozpoczęli poszukiwania ogrodowych kompletów wypoczynkowych, lamp, latarenek czy romantycznych świetlnych girland. Dlatego należy odpowiednio wcześnie przygotować się do zatowarowania i promowania tych produktów.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz