LIDER BIZNESU 3/2021

58 Instagram, czyli społecznościowe dzielenie się obrazami Tekst: Mariusz Czajkowski, zdjęcia: Pexels Nigdy wcześniej popularność modelu smartfona, a także jego aparatu nie wpłynęła tak korzystnie na rozwój aplika- cji do publikowania zdjęć w Internecie i dzielenia się nimi z innymi, jak w przypadku Instagrama. Wpisał się on w au- tentyczny trend, jakim jest nasze dążenie do zapisywania historii poprzez obrazy. Instagram jest ściśle związany ze smartfonem. Możemy publikować zdjęcia w aplikacji tylko za pomocą smartfona – takie przynajmniej było pierwotne zamierzenie twórców tego rozwiązania. Historia jak z obrazka Aplikacja mobilna Instagram na rynku zadebiutowała 6 października 2010 r. Nazwa ta to połączenie dwóch słów: „instant camera” i „telegram”. Początkowo aplikacja działała wyłącznie na iPhone’ach. Kevin Systrom i Mike Krieger po- stanowili połączyć siły i stworzyć platformę opartą na idei publikowania zdjęć. Twórcy postanowili stworzyć przede wszystkim maksymalnie wygodny, przejrzysty i funkcjonal- ny portal. Całość pomysłu bazowała na idei publikacji zdjęć przez użytkowników i chęci dzielenia się nimi w sieci www. W pierwszym tygodniu funkcjonowania pobrano ją aż 100 tys. razy! W dniu 12 grudnia 2010 r. aplikacja zdobyła 1 mln użytkowników. Było już oczywiste, że bardzo podoba im się ta aplikacja. Wyróżniki aplikacji Użytkownicy docenili Instagram za możliwość ulepszania zdjęć filtrami i ich szybkiego publikowania w ramach apli- kacji. Wydanie aplikacji nastąpiło w czasie debiutu iPhone4, co miało realny wpływ na tak duże zainteresowanie platfor- W szystko zaczęło się od smartfona. Zdarza się czasem, że tech - nologia sprzyja rozwojowi określonego narzędzia komunikacji. Dokładnie tak było w przypadku Instagrama. Twórcy tego roz - wiązania wpisali się idealnie w rosnącą popularność określonych modeli smartfonów firmy Apple. trendy

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz