LIDER BIZNESU 3/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 59 mą. Twórcom Instagrama zależało przede wszystkim na tym, aby stworzyć społeczność złożoną z użytkowników aplikacji. Na świecie zaczęły odbywać się wydarzenia nazywane „In- stameets”. Użytkownicy zaczęli spotykać się i dzielić swoją pasją do fotografii mobilnej i spostrzeżeniami w zakresie korzystania z aplikacji. Pierwsze takie spotkanie zostało zor- ganizowane bezpośrednio przez Instagram w marcu 2011 r. w Los Angeles. Obraz idealny Instagram początkowo został uruchomiony jako aplikacja na iOS. Dopiero dwa lata później w 2012 r. stał się dostępny dla użytkowników Androida. Na samym początku działania aplikacji można było tylko publikować zdjęcia, które miały charakterystyczne proporcje 1:1. Kształt zdjęć nawiązywał do kultowych aparatów Polaroid oraz Kodak, co miało też od- zwierciedlenie w ikonie aplikacji. Duży wpływ na popularność rozwiązania ma też prosty in- terfejs, który zawiera naprawdę tylko niezbędne opcje (strona główna, szukaj, dodaj nowe zdjęcie, polubienia, profil), które jest w stanie szybko opanować każdy nowy użytkownik. Czy przez Instagram można sprzedawać? Odpowiedź na to pytanie może być bardziej złożona. Na pewno jest to narzędzie, które pozwoli zbudować wizeru- nek i skierować ruch na naszą stronę www. Gdy będziemy regularnie publikować wysokiej jakości zdjęcia, mamy szan- sę przyciągnąć nowych użytkowników. Jak każde medium, Instagram wymaga jednak czasu i konsekwencji. Jeżeli lu- bimy robić zdjęcia i mamy do tego zacięcie, to jest to me- dium, które należy koniecznie zastosować. Zdjęcia muszą być bardzo dobrej jakości. Liczy się to, co widać. Stąd też filtry w aplikacji. Branża ogrodnicza w Polsce nie jest mocno reprezentowana na Instagramie i to może być szansa nawet dla mniejszych graczy, którzy zaproponują dobre zdjęcia fanom ogrodnic- twa. Warto jeszcze podkreślić, że Instagram jest bardziej wi- zerunkowy – musi dobrze wyglądać. Ale gdy uda nam się zbudować społeczność, to może także realnie sprzedawać. Podstawa to dodawanie hasztagów „#” do każdego zdjęcia. One umożliwiają szybkie wyszukiwanie zdjęć o określonej tematyce. To może być atut, bo możemy opisywać gatunki roślin, nazwy produktów czy lokalizacje. Mamy taką możli- wość. Dlaczego z niej nie skorzystać? Skieruj ruch na swój sklep Zakładając profil, trzeba pamiętać, aby krótko i precyzyjnie opisać swój biznes, podać adres strony www i dane kontak- towe do siebie. Zyskujemy dzięki temu kolejne źródło ruchu na naszej witrynie. To kolejny kanał, który może pracować organicznie na naszą stronę. Nie ma jednej drogi Sposobów prowadzenia profili na Instagramie są tysiące. Najlepszym jest wstawianie dobrej jakości zdjęć. Warto pa- miętać o hasztagach oraz o precyzyjnym opisie. Jak zyskamy już obserwujących, raz na jakiś czas warto stosować relacje, które są jednym z najlepszych sposobów na docieranie do swoich fanów. Można zastosować relacje, aby pokazywać ofertę, opisywać nowe produkty i ogłaszać wyprzedaże. Można ponadto wytłumaczyć ideę swoich usług. Ważne, aby obserwować reakcje odbiorców i tworzyć treści, które podobają się naszym odbiorcom. Użytkownicy przyznają, że na Instagramie poszukują inspiracji, a także informacji o nowych produktach. To chyba najlepsza rekomendacja! Charakterystyczne ikony aplikacji Charakterystyczny i prosty interfejs aplikacji mobilnej

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz