LIDER BIZNESU 3/2022

26 Gorąca sprzedaż grilli i produktów BBQ Pandemia COVID-19 i towarzyszący jej renesans zainteresowania ogrodnic - twem miały kolosalny wpływ na globalny wzrost popytu na asortyment do grillowania. Z danych firmy badawczej The Business Research Company wynika, że już w 2020 r. segment BBQ na świecie zanotował imponujący wynik 7,96 mld dol., a w ub.r. mógł osiągnąć nawet 8,43 mld dol. przy śred - niorocznej stopie wzrostu wynoszącej 5,9%. Ś wiatowa hossa rynku ogrodniczego wybitnie sprzyja światowemu rynkowi produktów do grillowania. Z danych agencji informacyjnej Grand View Research wynika, że jeszcze w 2018 r. jego wartość sięgała 4,79 mld dol. Kolejne fale pandemii, większa troska konsumentów o zdrowie, wprowadzane ograniczenia i restrykcje sprawiły, że grillowanie stało się ulubioną rozrywką i sposobem relaksu dla hobbystów na całym świecie, co istotnie przełożyło się na wzrost zapotrzebowania na asor - tyment BBQ pod każdą szerokością geograficzną. Prognozy dla tego rynku nadal są bardzo optymi - styczne. Jak podaje The TEKST: Marcin Fajerski ZDJĘCIA: AdobeStock GARDEN BIZNES Business Research Company, do 2025 r. może on zwiększyć swoją wartość nawet do 10,38 mld dol., jeśli rokroczna dynamika wzrostu utrzyma się na poziomie 5%. AMERYKAŃSKA TRADYCJA Ameryka Północna pozostaje niekwestionowanym lide - rem sprzedaży grilli i asortymentu uzupełniającego ze sprzedażą na poziomie 2,8 mld dol. i udziałami w światowym rynku przekraczającymi 33% według The Business Research Company. Nic dziwnego, w Stanach Zjednoczonych grillo - wanie jest stylem życia, Karty w branży BBQ rozdaje 10 wiodą - cych operatorów, którzy w 2020 r. wy - generowali aż 76,22% światowej sprze - daży produktów do grillowania

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz