LIDER BIZNESU 3/2022

38 POZIOM WYŻEJ Lokalna konkurencja – jak się przebić z ofertą? Nawet małe, rodzinne firmy ogrodnicze prędzej czy później stają przed wyzwaniami reklamowymi. Utrzy - mywanie pożądanych wyników w firmie, rozwijanie się i możliwość poszerzania oferty są bowiem dostępne dla tych, którzy potrafią wyróżnić się na tle konku - rencji. Czy samo „wyróżnianie się” jednak wystarczy? Co zrobić, by potencjalni klienci dowiedzieli się o na - szych produktach i usługach, a następnie chcieli je ku - pić i po nie wracać? Oto praktyczny poradnik o tym, jak być o krok przed konkurencją, nigdy za nią. ZANIM ZACZNIESZ – CZY SAMA UNIKALNOŚĆ USŁUG WYSTARCZY? Wielu przedsiębiorców, w tym również z branży ogrodowej, sądzi,że posiadanie w ofercie czegoś wyjątkowego jest gwa - rantem sukcesu. Jeśli bowiem mamy rzecz, której nie mają inni, to wszyscy klienci, których ta rzecz interesuje, przyjdą do nas. Co jednak, jeśli klienci nie wiedzą, jaką mamy ofertę? Lub co gorsza, nie daliśmy im szansy się dowiedzieć? Jednym trafnym zdaniem odpowiedział na to kanadyjski historyk Stuart Henderson:„Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt –poza nami–nie wie,co robimy”.To krótki i celny komentarz do tego, dlaczego niektóre firmy, mimo świetnych produktów i usług, nie mają wystarczająco dużo klientów. Lub odwrotnie: dla - czego te, których usługi czasem pozostawiają wiele do życze - nia, od klientów nie mogą się opędzić. Reklama… Jak skutecznie wykorzystywać dostępne narzę - dzia reklamowe? Co robić, by nie marnować zaplanowanego budżetu, tylko w jego ramach osiągać pożądane wyniki? Zacznijmy od początku. NA POCZĄTEK: REKLAMY IDEALNIE SKROJONE Wyobraźmy sobie sytuację, w której na kampanię reklamową przeznaczamy spory budżet. Postanawiamy przeprowadzić ją Z artykułu dowiesz się m.in.: ü Jak planować działania reklamowe ü Jak wykorzystywać takie narzędzia jak Google Ads ü Ile kosztują działania reklamowe TEKST: Sylwia Piskulska ZDJĘCIA: AdobeStock, Pexels

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz